Zapraszamy forowiczów na szkolenie na torze :) Jedyna taka okazja w tym roku :)
Więcej informacji https://forum.vstromclub.pl/szkolenie-pokonywania-zakretow-na-torze-stary-kisielin-14-sierpnia-t1619.html

Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Wszystko to co my wiemy, a manuale nie podają :)
Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1243
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Pyxis » 07 mar 2017, 14:52

Skoro stwierdzasz stanowczo: "wasze odczucia to placebo", to ja odpisuje, ze raczej nie, bo pomiar zuzycia paliwa jest wiekoscia obiektywna. Robilismy nawet testy jadac razem i jeden mial ustawione z ucietym kablem, a drugi bez.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Tags:

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Carry » 07 mar 2017, 15:36

Carry pisze:Odcięcie kabla w wersji odblokowanej nic nie daje bo mapy na MS0 i MS1 są identyczne z zasady, są też wersje zablokowane oraz wersje specyfincze na inne rynki


Tak jak mówie, nie upieram się i starałem się od razu rozróżnić różne setupy modułów. Przyjmuje za pewnik to co siedzi w małej SV rzecz jasna bo to są te same moduły z identycznymi procesorami i układami większości map - może to błąd więc skoro tak wyszło z waszych porównań to mogę tylko uznać waszą rację co oficjalnie robię w tym momencie:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
daw103
A2
Posty: 115
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:55
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: daw103 » 07 mar 2017, 15:38

Hehe już niedługo się temat rozwiąże, mam nadzieję że w przyszłym miesiącu udam się na hamownie i przeprowadzę w końcu eksperyment. Na przeciętym kabelku mam założony przełącznik i wykonamy hamowania na 1 i drugim programie. (U mnie również wzrost spalania po przecięciu kabla). Motocykl DL 650 2011r. Wtedy zobaczymy jak wyglądają wykresy. Swoją droga po zmianie map wtryskowych jak wygląda przyrost mocy i momentu obrotowego?

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 243
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Remol71 » 07 mar 2017, 16:33

Objawił nam się tu Ecu Master ze swoimi usługami, więc można zapytać, co sądzi o tym kabelku :)
2x 650

prebenny
A
Posty: 462
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: prebenny » 07 mar 2017, 16:40

Nazwy Ecu Master bym tak nie rzucał, bo oddzielny 'system' podobny do Power Commandera ;) Często używany w samochodach - DET i EMU.

Zasadniczo sam jestem ciekawy czy DET by ogarnął ECU w V-Stromach, bo jest sporo tańszy (tylko bez wtyczek jak PC).

Nie żebym reklamował ale może warto się zainteresować ;) https://www.ecumaster.com/
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Carry » 07 mar 2017, 20:51

daw103 pisze:Hehe już niedługo się temat rozwiąże, mam nadzieję że w przyszłym miesiącu udam się na hamownie i przeprowadzę w końcu eksperyment. Na przeciętym kabelku mam założony przełącznik i wykonamy hamowania na 1 i drugim programie. (U mnie również wzrost spalania po przecięciu kabla). Motocykl DL 650 2011r. Wtedy zobaczymy jak wyglądają wykresy. Swoją droga po zmianie map wtryskowych jak wygląda przyrost mocy i momentu obrotowego?


jak możesz podeślij mi numer modułu jaki masz:) na ECU jest wygrawerowany numerek - ciekaw jestem jaki to konkretnie

Tak swoja droga to moze ktos chce uzyczyc mi modułów na zgranie? Wtedy mgoe określic co siedzi w srodku. Samo zgranie modulu trwa jakies 5-10 minut i jest bezinwazyjne

interesuja mnie moduly z DL 650 2003-2006 (tutaj nie ma prostej nomenkaruty wiec musze bezposrednio pare modulow zgrac zeby zoabczyc jakei rozroznienie jest w srodku) oraz te z nowszych do 2012 o numerach 27GA0 oraz 27GC0, ewentualnie jeszcze 27GA1:)
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 243
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Remol71 » 07 mar 2017, 21:17

Jakie tam siedzą procesory i flaszki ?
2x 650

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Carry » 08 mar 2017, 10:02

Większośćchodzi na Renesasie z grupy SH70XX - w tym wypadku protokół mitsubishi na k-line w kwestii komunikacji
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

kbaran
AM
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2016, 12:28

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: kbaran » 31 mar 2017, 14:44

Ja w swoim DL 650 z 2012 roku też przeciąłem magiczny kabelek i pierwotnie wydawało mi się, że zrobił się mocniejszy, inaczej, równiej z dołu ciągnie silnik ale kosztem większego o 1 l/100 km zużycia. Po przejechaniu ok 1 kkm z przeciętym kabelkiem zlutowałem go i stwierdziłem że różnicy w mocy nie czuję żadnej, choć na niskich obrotach silnik pracuje rzeczywiście inaczej, mniej równo. Oczywiście zużycie paliwa spadło. Nie jest to więc efekt placebo, ale wątpię, czy rzeczywiście przecięcie kabelka rzeczywiście ma mierzalny wpływ na moc, choć z całą pewnością ma wpływ na zużycie paliwa.
DL650 AL2 -> Vstrom 1000 XT L8

prebenny
A
Posty: 462
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: prebenny » 04 lip 2017, 14:05

Z ciekawostek mogę od siebie dodać, że pin 23 w AL6 XT jest u mnie zaślepiony a kabelka nie widać (chociaż wiązka od ECU obklejona taśmą izolacyjną ale może tak być fabrycznie chociaż dla mnie to dziwne ;) ). Generalnie po serwisie na 1kkm zauważyłem spory wzrost spalania - może się to wiązać ze zmianą oleju na bardziej lepki ale z drugiej strony średnio ponad pół litra w górę to sporo.
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1243
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Pyxis » 04 lip 2017, 14:11

Pisalem Ci, ze ten olej co przywiozles zostawili sobie, a tobie wlali mazut do motka. ;)
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 1411
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Kontakt:

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Antyks » 04 lip 2017, 18:06

prebenny pisze: Generalnie po serwisie na 1kkm zauważyłem spory wzrost spalania - może się to wiązać ze zmianą oleju na bardziej lepki ale z drugiej strony średnio ponad pół litra w górę to sporo.

A może po prostu nabrałeś odrobinę wprawy w "obsłudze" motka i delikatnie mocniej odkręcasz :)
Jerzy
DL 650 AK9

prebenny
A
Posty: 462
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: prebenny » 04 lip 2017, 18:47

Niee. Uwierz mi, że na docieraniu jeździłem 'agresywniej' ;)
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
daw103
A2
Posty: 115
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:55
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: daw103 » 28 kwie 2018, 22:08

Będę w serwisie motocyklowym posiadającym hamownie po weekendzie majowym i rozwieje wszelkie wątpliwości. :D mam przecięty kabelek na włączniku. wykresy jak tylko będzie możliwość udostępnię. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1243
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: Pyxis » 28 kwie 2018, 23:17

Ja juz wiem co wyjdzie na hamowni, bo bawilem sie przelacznikiem przy motogymkhanie. Jak przejedziesz figure 50x i poniej przelaczysz, to czujesz doskonale, czy cos sie zmienilo i w ktora strone. :-)
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
KarolBytom
A1
Posty: 74
Rejestracja: 27 cze 2017, 21:46
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Alternatywna mapa wtrysku, czyli ciecie kabelka

Postautor: KarolBytom » 30 maja 2018, 22:59

daw103 pisze:Będę w serwisie motocyklowym posiadającym hamownie po weekendzie majowym i rozwieje wszelkie wątpliwości. :D mam przecięty kabelek na włączniku. wykresy jak tylko będzie możliwość udostępnię. Pozdrawiam

I co z wykresem?
Nauczyłeś się jeździć motocyklem , więc naprawiać go też się nauczysz !


Wróć do „Patenty i usprawnienia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość