Husky Norden 901

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Husky Norden 901

Post autor: delirium »

to mamy w końcu nowe adwenczer moto od Husqvarny .



gdyby nie silnik od KTM'a to byłbym zainteresowany.



Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: Husky Norden 901

Post autor: MarcinS »

Podobno 890 jest bardziej dopracowana, problemy były z 790, choć wycieki płynu chłodniczego są na porządku dziennym…


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Husky Norden 901

Post autor: delirium »

MarcinS pisze:
15 lis 2021, 18:58
Podobno 890 jest bardziej dopracowana, problemy były z 790, choć wycieki płynu chłodniczego są na porządku dziennym…
no niestety ktm 890 też ma dużo problemów, wiem bo mało co go nie kupiłem.



Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1350
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Husky Norden 901

Post autor: Oskar »

Mi się bardzo podoba moje klimaty adventure motocykla i . Podróżowania im większy dzicz tym więcej radości pod każdym wzgledem .
Mogę im przetestować tą kosiarkę ..
Ocena: 5.88235%


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Ciok
A+B
Posty: 838
Rejestracja: 23 sie 2018, 22:45
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Husky Norden 901

Post autor: Ciok »

Oskar pisze:
15 lis 2021, 19:37
Mnie się bardzo podoba moje klimaty adventure motocykla. Podróżowania im większy dzicz, tym więcej radości pod każdym względem.
Mogę im przetestować tę kosiarkę ....
Zamordujesz ją .... :roll: :cry:
:lol:


Obrazek
Pozdrawiam. Sławek Ciok
„poznaj swój kraj, ojczyźnie służ” - Mazowsze jest piękne, otwórz oczy.
Karawanierzy Mazowieccy - sekcja moto

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1350
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Husky Norden 901

Post autor: Oskar »

Ciok pisze:
15 lis 2021, 21:17
Oskar pisze:
15 lis 2021, 19:37
Mnie się bardzo podoba moje klimaty adventure motocykla. Podróżowania im większy dzicz, tym więcej radości pod każdym względem.
Mogę im przetestować tę kosiarkę ....
Zamordujesz ją .... :roll: :cry:
:lol:
Co ,Ty Ciok co najwyżej ...wykorzystam ja ze wspólną zgloda ,po ustaleniu wcześniejszym na jakie słowo.. kończymy zabawę....jak puści olej ja też schodzę z niej.....😉
Ocena: 5.88235%


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: Husky Norden 901

Post autor: MarcinS »

Pierwsze Nordeny pojawiły się w salonach w PL. Cena - niecałe 64 kPLN, za naprawdę dobrze wyposażony motocykl. Na stronie Husqvarny działa również wreszcie konfigurator z polskimi cenami.
Na ten moment to mój zdecydowany faworyt na następcę "Osiołka" - masa jak Suzi, za to dzięki nisko umieszczonemu zbiornikowi paliwa powinien być znacznie lepiej wyważony, także od konkurencji typu ATAS 1100...


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Husky Norden 901

Post autor: morhot »

Norden raczej nie jest konkurencją dla ATAS.
Poniżej noworoczne rozważania akademickie ;-)

Masy na mokro z pełnym bakiem:
Afryka 1100: 227 kg,
Afryka 1100 AS: 240 kg
DTC + 10,5 kg
Dla mnie osobiście AT1100 jest raczej dużym ADV z za małą mocą, niż średnim ADV z nadwagą.
Jeszcze pierwszą wersję AT1000 można było prędzej klasyfikować jako średniaka, bo była dość mała gabarytowo.

Średnie ADV:
KTM 890
Husqvarna 901 (technicznie w zasadzie bliźniaczy model do KTM 890)
Triumph Tiger 900
Yamaha Tenere T7
BMR 850 GS (ze sporą nadwaga jak na ten segment)
Aprilia Tuareg - nowośc 2022
Ducati DesertX - nowośc 2022
Moto Guzzi V85TT - z nadwagą

Więc typowy średni ADV powinien mieć:
Wagę na mokro: 200-220 kg
Moc: 70-100 koni

Typowe duże ADV:
Waga na mokro: 240-270kg
Moc: 125-170 koni

AT1100 jest więc za słaba na duże ADV, a za ciężka na średnie. Zresztą podobnie jak V-Strom. Takie coś pomiędzy klasami.


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Husky Norden 901

Post autor: delirium »

jak ten silnik jest ten sam co w ktm 890R a pewnie jest to ja dziekuję bardzo.
Na grupach KTM juz widać przedwczesne zużycie tego silnika. Szkoda że Husky nie wsadziła tam swojego starego silnika :(



Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: Husky Norden 901

Post autor: MarcinS »

Ja bym z kolei nie wrzucał T7 czy Tuarega do tej samej klasy co KTM 890 czy Tiger 900. Inna masa, inna moc, inne bajery i inna cena.

Nadwagę to ma przede wszystkim GS850 Adv :-) blisko 250 kg z tego co pamietam.


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: Husky Norden 901

Post autor: MarcinS »

delirium pisze:jak ten silnik jest ten sam co w ktm 890R a pewnie jest to ja dziekuję bardzo.
Na grupach KTM juz widać przedwczesne zużycie tego silnika. Szkoda że Husky nie wsadziła tam swojego starego silnika :(
Jestem na paru grupach KTM i jedyne co widziałem to powtarzające się info dot. wycieku płynu chłodniczego z jednego konkretnego złącza.
O jakim przedwczesnym zużyciu mówisz?


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Husky Norden 901

Post autor: prebenny »

Moto Guzzi V85TT mimo wszystko bym jako nadwagi nie liczył - jest to jedyny motocykl w tej klasie z wałem - a wał jak wiadomo niestety swoje waży.
Ja tam bym chętnie w tigerze 900 przyjął te dodatkowe 10 kg żeby zamienić łańcuch na wał.


null

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Husky Norden 901

Post autor: delirium »

Obrazek

tu link do grupy FB gdzie jest video jak ten rocker wyglada po takim małym przebiegu, i nie jest to jedyny przypadek...

https://www.facebook.com/groups/ktm790adventurer



Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: Husky Norden 901

Post autor: MarcinS »

Dzięki, tego jeszcze nie widziałem. Faktem jest, ze większość użytkowników na grupach ma bardzo małe przebiegi w tych motocyklach <15 kkm.


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Husky Norden 901

Post autor: delirium »

What happened? I had a 2020 790r that blew up at 19k miles. It’s still at the dealer waiting for diagnosis, but they did the valve inspection at 18.6 k miles and didn’t note anything wrong other than one exhaust valve having to be adjusted.
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Siegfried Forster ive heard “opinions “ that materials are poor OR there is poor oil flow…
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Siegfried Forster maybe because the valve lever and lobe were damaged that means poor lubrication?
Though i dont know much about this kind of “stuff”… sooo …there is a possibility its some other reason or reasons?
· Reply · 4d
Siegfried Forster
John Muldowney I don’t know either. Just wondered if something happened to the engine or if you just noticed this when doing a valve service?
· Reply · 4d
John Muldowney
Author
Only when checking valves…



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1637
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Husky Norden 901

Post autor: prebenny »

Wlazłem z ciekawości na tę grupę KTMa i to co się tam dzieje to jakaś masakra. Tylko scrollowałem sobie w dół i zatarty silnik, problemy z łożyskiem główki ramy, problemy z odpalaniem na zimno, oklejanie zbiornika folią żeby temperatura nie szła na zbiornik, bład ABS i przypalony wężyk paliwowy przez wydech.

Rozumiem choroby wieku dziecięcego. W Tigerze 900 też były w sumie 2 problemy (oba softwarowe) ale tutaj to jest już na prawdę gruba przeginka.


null

Awatar użytkownika
MarcinS
A2
Posty: 160
Rejestracja: 15 kwie 2020, 17:14
Lokalizacja: WPI

Re: Husky Norden 901

Post autor: MarcinS »

A może duża cześć problemów wynika z eksploatacji? To nie są sprzęty, których ludzie używają do spokojnych przelotów po asfalcie jak np VStrom. Ja sobie obejrzymy filmy na YT, to co chwila jest albo koło w gorze, albo sprzęt na glebie.


GSX650-F '08 (2008 do 2009)
VStrom 650XT '17 (2017 - obecnie)

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: Husky Norden 901

Post autor: delirium »

MarcinS pisze:
02 sty 2022, 11:59
A może duża cześć problemów wynika z eksploatacji? To nie są sprzęty, których ludzie używają do spokojnych przelotów po asfalcie jak np VStrom. Ja sobie obejrzymy filmy na YT, to co chwila jest albo koło w gorze, albo sprzęt na glebie.
co ma ekploatacja do zużycia przdwczesnego silnika, to ze ludzie jeździć nie umieja i sie wywracajaą na byle błocie czy piasku nie ma nic do rzeczy.
Nową Tenere jeszcze bardziej morduja i żadnych problemów nie ma. KTM robi corqaz gorsze motocykle z roku na rok, taka jest prawda. Dodatkowo przerzuca fazę testów na użytkowników.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”