Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Wszystko o bagażu i wszelkich udogodnieniach dla turystyki.
Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1438
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: f_ranek »

Dekline pisze:
11 wrz 2024, 21:55
Co do zdejmowania kufra ... boje sie o wyjazdy w lekki teren.
Nie wiem, co to dla Ciebie jest lekki teren, jak szybko po takim terenie jeździsz, i jak dużo rzeczy chcesz wozić - ale w teren to tylko bagaż na miękko. Ja co prawda czasem jeżdżę z kufrem, i chociaż raczej nie boję się, że go urwę (nie jest przeładowany), za to strasznie wkurza mnie jak się zawartość trzęsie i telepie w środku. W torbie bocznej to jest jakoś ściśnięte i się trzyma.

Poza tym - kufer podnosi Ci środek ciężkości. Torba boczna nie, na dodatek jak glebniesz, to stanowi dystans, więc chyba trudniej połamać/uszkodzić moto. I łatwiej podnieść - bo leży wyżej. Z drugiej strony - z torby bocznej, na której leży moto ciężko coś wydostać, albo ją odczepić, gdy chcesz maksymalnie odciążyć moto przed stawianiem go do pionu.

Dla mnie ostatecznym argumentem za torbą boczną w teren jest to, że mi się moje moto z kufrem w terenie nie podoba.
Załączniki
PSX_20240911_235902.jpg
PSX_20240911_235902.jpg (682.68 KiB) Przejrzano 4554 razy


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Dekline
A1
Posty: 22
Rejestracja: 20 kwie 2023, 09:41
Lokalizacja: Żuławy, o.Gdanska

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Dekline »

Jeżdze w terenie typu szutry, krzywe płyty jumbo, ubita gleba, bez intencjonalnego sklakania ale z dziurami. Po prostu jeśli asfalt się kończy ale droga prowadzi dalej, to z niej nie rezygnuje.

Co do gleby, na asfalcie też mogę sie położyć, ale i tu i tu centralką raczej nie zachaczę.

Rozumiem że sugerujesz mi szmaty na boki zamiast alu na góre, aczkolwiek chce być wąski i móc zostawiać moto na dłużej na mieście z możliwością schowania szpeju.

Niemniej jednak dziękuje za cenne informacje.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3497
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Lord »

Ja już dawno zastąpiłem twarde kufry torbami, zostawiłem sobie tylko centralkę która uzywam do miasta sporadycznie, wygodniej mi cos tam zostawić zamknięte, chociaż te zamki to śrubokrętem się da otworzyć ale zawsze jakieś tam zabezpieczenie.

Givi Canyon https://www.givi.it/news/mewcanyon dla mnie rewelka, przeszczepiłem również do Voge, co prawda stelaż musiałem ściągać z Włoch ale to żaden problem doszedł w 7 dni.
Załączniki
458467900_555402020254898_3577837694277624251_n.jpg
458467900_555402020254898_3577837694277624251_n.jpg (222.69 KiB) Przejrzano 4527 razy
458317211_2268257636900176_5562580975908957082_n.jpg
458317211_2268257636900176_5562580975908957082_n.jpg (220.03 KiB) Przejrzano 4527 razy


DL650A L8

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3348
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: staszek_s »

Co do bocznych to zgoda ale widzisz jakieś zalety tej torby centralnej nad kufrem, poza wagą?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3497
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Lord »

Rozszerzalność i konfigurowalność, ona może być sama lub z nadstawkami, może byc bardziej skompresowana lub mniej, taki konfigurowalny od potrzeb kufer.
Ponieważ jest ta sama płyta montażowa, to daje dodatkowe możliwości zamiany, i zdecydowanie miękka torba przy przenoszeniu z paskiem na ramie jest zdecydowanie wygodniejsza.
Ocena: 5.88235%


DL650A L8

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1890
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: biblo »

Boczne kufry lub torby, to kwestia potrzeb, chęci lub niechęci do "zabawy" przy montażu ;) no i tego gdzie się jeździ... Natomiast centralny kufer jest moim zdaniem dużo bardziej praktyczny od każdej torby "centralnej" 8-) Zapewnia jakieś bezpieczeństwo schowanych tam rzeczy, może też być konfigurowalny (np. rozsuwany Shad SH58X), a co do wygody noszenia, to centralki z reguły się nie nosi, bo i po co :twisted: A jeśli już, to można używać wewnętrznej torby...
Ocena: 5.88235%


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3497
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Lord »

Tak wszystko sie zgadza i jest zależne od potrzeb, ale w takim wypadku jak poniżej nawet ten centralny miękki zdecydowanie lepiej się sprawdza szczególnie przy glebach gdzie potrafi się miękko układać i to co jest w środku nigdzie sie nie telepie :).
Załączniki
rum1.jpeg
rum1.jpeg (769.69 KiB) Przejrzano 4481 razy


DL650A L8

Dekline
A1
Posty: 22
Rejestracja: 20 kwie 2023, 09:41
Lokalizacja: Żuławy, o.Gdanska

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Dekline »

Lord pisze:
12 wrz 2024, 10:34
Givi Canyon https://www.givi.it/news/mewcanyon dla mnie rewelka, przeszczepiłem również do Voge, co prawda stelaż musiałem ściągać z Włoch ale to żaden problem doszedł w 7 dni.
Givi Canyon wygląda całkiem spoko. Aczkolwiek ja już quasi przetestowałem to rozwiązanie jeżdżąc z workiem wodoszczelnym ( również givi). Denerwowało mnie to ciągle odczepianie, jeśli tylko chciałem pójść dalej, lub rozkulbaczanie jeśli chciałem np. zatankować, gdzie kase i dokumenty miałem w torbie właśnie. Nie mówiąc już o tachaniu rzeczonej torby. W połączeniu z 50krotnym sprawdzaniem czy na pewno dobrze wszystko zaczepiłem i zamknąłem… masakra.
Lord pisze:
12 wrz 2024, 14:38
Rozszerzalność i konfigurowalność, ona może być sama lub z nadstawkami, może byc bardziej skompresowana lub mniej, taki konfigurowalny od potrzeb kufer.
Wygrywa tu oczywiście to co pisałeśL rozszerzalność i możliwość konfiguracji, oraz zdecydowanie waga. Z tym się nie ma co kłócić.
biblo pisze:
12 wrz 2024, 17:26
Boczne kufry lub torby, to kwestia potrzeb, chęci lub niechęci do "zabawy" przy montażu ;) no i tego gdzie się jeździ... Natomiast centralny kufer jest moim zdaniem dużo bardziej praktyczny od każdej torby "centralnej" 8-) Zapewnia jakieś bezpieczeństwo schowanych tam rzeczy, może też być konfigurowalny (np. rozsuwany Shad SH58X), a co do wygody noszenia, to centralki z reguły się nie nosi, bo i po co :twisted: A jeśli już, to można używać wewnętrznej torby...
Ło to to!!!
Lord pisze:
13 wrz 2024, 10:12
Tak wszystko sie zgadza i jest zależne od potrzeb, ale w takim wypadku jak poniżej nawet ten centralny miękki zdecydowanie lepiej się sprawdza szczególnie przy glebach gdzie potrafi się miękko układać i to co jest w środku nigdzie sie nie telepie :).
Centralny (58 otuback) walnie o glebe? Chyba za mało wystaje, tak mi się zdaje. A telepanie to zgoda pełna.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3497
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Lord »

Dokumenty mam w kutałce albo w tangbagu i tam mam zawsze wszystko co najważniejsze , kasę dokumenty, i navi wiec to jest jedyna rzecz która zabieram po za kaskiem. Z kurtka bywa różnie choc często zostawiam ja na motocyklu.

Canyon w centralce ma taki sam system jak kufry to samo te mniejsze boczne, te większe maja podobne z dodatkowa płyta. To co w nich wożę to namiot śpiwory, kuchnia, Ciuchy rzeczy po których stracie będę płakał tylko przez chwile, choc przez te swoje wszystkie podróże po za rzeczami, które sam zgubiłem nigdy mi nic nie zginęło i oby tak pozostało.

Wszystkie te rozwiązania są po to żeby każdy wybrał coś dla siebie, wiec mamy na prawdę dowolna ilość możliwych rozwiązań w zależności od potrzeb od kwadratów, po inne kształty kufrów i multum rozwiązań miękkiego bagażu. Ważne żeby dopasować pod siebie.


DL650A L8

Awatar użytkownika
erykszolc
A+B
Posty: 630
Rejestracja: 05 cze 2020, 10:54
Lokalizacja: Stavanger
Kontakt:

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: erykszolc »

@Dekline, płyta się nie rysuje, a popylanie po szutrach nic Ci z kufrem nie zrobi jeśli mieścisz się zalecanej wadze. Ja tak jeżdżę po norweskich górskich szutrach i wszystko jest git. Ja mam Outbacka w wersji 42 litrowej. Jak coś to zerknij na mojego YT jak to wygląda i po czym jeżdżę ;)


Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad

Dekline
A1
Posty: 22
Rejestracja: 20 kwie 2023, 09:41
Lokalizacja: Żuławy, o.Gdanska

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Dekline »

@erykszolc A mówisz o jakimś konretnym filmiku z Twojego kanału? Patrząc po ilości i treści widzę że wiesz o czym mówił, także z checią obejrze, ale może niekoniecznie całego Twojego youtuba. Oczywiście sam fakt że Ty coś takiego mówisz, to już coś znaczy.

PS, link bezposredni z profilu nie dziala.



Awatar użytkownika
erykszolc
A+B
Posty: 630
Rejestracja: 05 cze 2020, 10:54
Lokalizacja: Stavanger
Kontakt:

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: erykszolc »

@Dekline działa link ze stopki, a ten z profilu ogólnie nie działa bo jest to źle w mechanizmie forum ogarnięte ;) A co do filmu, obczaj z tych ostatnich film z szutrami w tytule, albo ten "ciemno jak w...", zobaczysz mniej więcej po jakich drogach i z jaką prędkością jeżdżę z tym kufrem, i nic z nim się nie dzieje ;)


Kiedyś biały DL650 z 2012, teraz DL650 rocznik 2019, czarny i ładny! https://www.youtube.com/seizetheroad

Dekline
A1
Posty: 22
Rejestracja: 20 kwie 2023, 09:41
Lokalizacja: Żuławy, o.Gdanska

Re: Płyta do Givi Outback 42 - DL540 AL6 - plastik czy aluminium?

Post autor: Dekline »

Skąd ja to znam, ktoś kiedyś coś na sztywno obskryptował, poszła aktualizacja i klops. Ale dobrze ze podpis działa.
Rondane niezle, nie powiedzialbym ze to Norwegia, może sie kiedyś uda wybrać, tylko musialbym sie za to zabrać.
Co do kufra to widzialem co chcialem. Fakt, dużo "gorzej" nie jezdze. Dodatkowo ty masz wiecej szpeju poza kufrem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka, Bagaż”