UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Wymiana łańcuchów rozrzadu
Wymiana łańcuchów rozrzadu
Próbuje znaleźć temat wymiany łańcuchów rozrzadu i lipa... Źle szukam czy nikt się samemu za to nie zabierał?
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Na przodzie odzywa się przy niskich obrotach, wyciągnąłem napinacz i jest prawie cały wysunięty, zostało ok3mm
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Zakuwarkę można wypożyczyć
https://napedmotocyklowy.pl/glowna/1273 ... bo-jt.html
(tylko nie jestem pewien, o którym łańcuchu tu rozprawiają
)
https://napedmotocyklowy.pl/glowna/1273 ... bo-jt.html
(tylko nie jestem pewien, o którym łańcuchu tu rozprawiają

Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
To jest link do zakuwarki łańcucha napędowego. Tematem jest łańcuch rozrządu.
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
A czy łańcuchy rozrządu też można kupować na metry, kroić i samodzielnie zakuwać?
Czy kupuje się gotowe? Pytam poważnie...

Czy kupuje się gotowe? Pytam poważnie...
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Bo przecież najważniejsze są widoki...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Bo przecież najważniejsze są widoki...

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Można kupić gotowy zakuty ale wymiana wymaga całkowitej rozbiórki silnika. Ja kupiłem na metry czyli określoną liczbę ogniw z ogniwem do zakucia. Rozkuwa się stary łańcuch, przypina nowy i przewija. Nowy się zakuwa i koniec roboty. Ważne aby mieć dobrą zakuwarkę. Ja młotkiem nie pracuję.
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
OK, rozumiem...
Tylko, czy wymiana samego łańcucha rozrządu ma sens? Skoro on się rozciąga, to i zużyciu ulegają koła zębate, również napinacze (tak jest w Triumphie)... Czy takich "układów" nie należy wymieniać w komplecie?
Szczególnie, że w przeciwieństwie do np. pasków łańcuchy wymienia się niezwykle rzadko...

Tylko, czy wymiana samego łańcucha rozrządu ma sens? Skoro on się rozciąga, to i zużyciu ulegają koła zębate, również napinacze (tak jest w Triumphie)... Czy takich "układów" nie należy wymieniać w komplecie?

Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Bo przecież najważniejsze są widoki...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Bo przecież najważniejsze są widoki...

- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5159
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Dlatego trzeba dopasować łańcuch, w BMW 800 did nie pasował bo koła zębate już były delikatnie zużyte, trzeba było kupic z innej firmy ( nie pamiętam nazwy) ale mówiono że to oryginał i wtedy pasował, problem był za to z zakuwka bo łańcuch trzeba było rozkuć a zakowki trzeba było sprowadzać z USA, ale do ogarnięcia. Niektórzy zakladali DiDa ale jak mówiłem jak moto mialo ponad 70 tyś to zęby juz nie pasowaly, napinacz byl bez problemu do wymianybiblo pisze: ↑08 lut 2023, 11:31OK, rozumiem...![]()
Tylko, czy wymiana samego łańcucha rozrządu ma sens? Skoro on się rozciąga, to i zużyciu ulegają koła zębate, również napinacze (tak jest w Triumphie)... Czy takich "układów" nie należy wymieniać w komplecie?Szczególnie, że w przeciwieństwie do np. pasków łańcuchy wymienia się niezwykle rzadko...
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Czy w takim wypadku warto zatem się tak bawić, a nie wymienić cały komplet - koła + łańcuch? Czy one się aż tak nie zużywają, a większym/droższym problemem jest ta całkowita rozbiórka silnika?
W mnie w Tigerze był wymieniany rozrząd, tzn. łańcuch i napinacz hydrauliczny (który swoją drogą jest podobno do doopy rozwiązaniem). O konieczności wymiany kół nigdy faktycznie nie słyszałem...
A i tak wszystkie "operacje" na zaworach, rozrządzie, itp. kosztują grube pieniądze, bo tam jest masa roboty przy rozkręcaniu... Duży przegląd Tigera 1200 (co 32 kkm, z kontrolą/regulacją zaworów) to był koszt ~3 tys. zł. A teraz pewnie będzie zaczynał się od 4 kPLN
Mowa oczywiście o robociźnie i gratach (olej + kit serwisowy ze wszystkimi filtrami, uszczelkami, świecami, itd.).
@ffm sorry za OT
W mnie w Tigerze był wymieniany rozrząd, tzn. łańcuch i napinacz hydrauliczny (który swoją drogą jest podobno do doopy rozwiązaniem). O konieczności wymiany kół nigdy faktycznie nie słyszałem...
A i tak wszystkie "operacje" na zaworach, rozrządzie, itp. kosztują grube pieniądze, bo tam jest masa roboty przy rozkręcaniu... Duży przegląd Tigera 1200 (co 32 kkm, z kontrolą/regulacją zaworów) to był koszt ~3 tys. zł. A teraz pewnie będzie zaczynał się od 4 kPLN

@ffm sorry za OT

Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Bo przecież najważniejsze są widoki...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Bo przecież najważniejsze są widoki...

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
W V-stromie napinacz jest zapadkowy, więc w zasadzie prawie wieczny.
Koła się zużywają bardzo niewiele, stąd prawie nigdy się ich nie zmienia bo nie ma takiej potrzeby.
Koła się zużywają bardzo niewiele, stąd prawie nigdy się ich nie zmienia bo nie ma takiej potrzeby.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 5159
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Dokładnie jak Struna prawi. W BMW było to samo, oprócz napinacza bo hydrauliczny. Wymiana w BMW tak naprawdę wynika (chodzi o model 800) z terkotania przy rozruchu, ten dźwięk większości przeszkadza, nie słyszałem natomiast aby sie komuś zerwał albo przeskoczył, a mam kilku znajomych co pracuje na serwisie bmw
Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
W moim DL 650 K5 wałki rozrządu po przejechaniu >140k km są jak nowe. Jeśli ktoś ma zużyte koła zębate na wałkach, to znaczy, że silnik jeździł na kujawskim lub we Włoszech przejechał standardowo 70k km tylko mu trójkę z przodu zdjęli. Na cylindrach wyraźnie było widać honowanie, a o progu nie ma mowy. Jedyny objaw zużycia wykazały prowadnice zaworowe. Trzonki zaworów trzymały tolerancję, ale latały w prowadnicach. Mierzyłem to, ale pomiar wyszedł niedokładnie. Luz jednak na tyle duży, że czuć było pod palcem, że przekracza dopuszczalny o rząd wielkości. Na panewkach korbowych absolutny brak luzu, sworznie tłokowe jak nowe. Silnik w środku sterylny po syntetyku. Pierścienie się rozprężyły, żadnych oznak zapieczenia. Wtryskiwacz benzyny tylnego cylindra leje jak z konewki.
To tyle. Konstrukcja tego silnika jest naprawdę dopracowana. Tam nie ma czego poprawiać. W mojej ocenie jednostka zadbana z palcem w dupie wykręci powyżej 300k km. Dolewałem 3 setki oleju na 1000km. Mogłem go nie rozbierać, ale rozwierciłem na 700 cm3. Ciągnie jak pomylony
Tłoki kute Wiseco.
To tyle. Konstrukcja tego silnika jest naprawdę dopracowana. Tam nie ma czego poprawiać. W mojej ocenie jednostka zadbana z palcem w dupie wykręci powyżej 300k km. Dolewałem 3 setki oleju na 1000km. Mogłem go nie rozbierać, ale rozwierciłem na 700 cm3. Ciągnie jak pomylony

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu
Bo V strom ma zajechać bezawaryjnie na koniec świata albo i dalej! A tak ma poważnie to może warto zajrzeć do serwisowi co i jak się wymienia? Bo tam jest to wszystko napisane.
Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT