UWAGA UWAGA UWAGA

Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Wymiana łańcuchów rozrzadu

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
ffm
AM
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 2021, 17:25

Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: ffm »

Próbuje znaleźć temat wymiany łańcuchów rozrzadu i lipa... Źle szukam czy nikt się samemu za to nie zabierał?



Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

Ja wymieniałem.



ffm
AM
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 2021, 17:25

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: ffm »

Did czy Tour max? Który lepszy?



Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

Nie wiem. Założyłem Did. Dlaczego chcesz wymieniać ?



ffm
AM
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 2021, 17:25

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: ffm »

Na przodzie odzywa się przy niskich obrotach, wyciągnąłem napinacz i jest prawie cały wysunięty, zostało ok3mm



ffm
AM
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 2021, 17:25

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: ffm »

Co warto zrobić przy okazji oprócz regulacji zaworów?



Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

Kupić zakuwarkę. Rozrząd dzwoni po 70k km ?? Niemożliwe.



ffm
AM
Posty: 13
Rejestracja: 17 maja 2021, 17:25

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: ffm »

Bez komentarza



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1732
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: PiotrEm »

Zakuwarkę można wypożyczyć
https://napedmotocyklowy.pl/glowna/1273 ... bo-jt.html
(tylko nie jestem pewien, o którym łańcuchu tu rozprawiają :-))


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

To jest link do zakuwarki łańcucha napędowego. Tematem jest łańcuch rozrządu.



Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

ffm pisze:
07 lut 2023, 22:03
Bez komentarza
Poproszę komentarz.



Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1917
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: biblo »

A czy łańcuchy rozrządu też można kupować na metry, kroić i samodzielnie zakuwać? :oops:

Czy kupuje się gotowe? Pytam poważnie...


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

Można kupić gotowy zakuty ale wymiana wymaga całkowitej rozbiórki silnika. Ja kupiłem na metry czyli określoną liczbę ogniw z ogniwem do zakucia. Rozkuwa się stary łańcuch, przypina nowy i przewija. Nowy się zakuwa i koniec roboty. Ważne aby mieć dobrą zakuwarkę. Ja młotkiem nie pracuję.



Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1917
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: biblo »

OK, rozumiem... 8-)

Tylko, czy wymiana samego łańcucha rozrządu ma sens? Skoro on się rozciąga, to i zużyciu ulegają koła zębate, również napinacze (tak jest w Triumphie)... Czy takich "układów" nie należy wymieniać w komplecie? :?: Szczególnie, że w przeciwieństwie do np. pasków łańcuchy wymienia się niezwykle rzadko...


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 5159
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: lukas76 »

biblo pisze:
08 lut 2023, 11:31
OK, rozumiem... 8-)

Tylko, czy wymiana samego łańcucha rozrządu ma sens? Skoro on się rozciąga, to i zużyciu ulegają koła zębate, również napinacze (tak jest w Triumphie)... Czy takich "układów" nie należy wymieniać w komplecie? :?: Szczególnie, że w przeciwieństwie do np. pasków łańcuchy wymienia się niezwykle rzadko...
Dlatego trzeba dopasować łańcuch, w BMW 800 did nie pasował bo koła zębate już były delikatnie zużyte, trzeba było kupic z innej firmy ( nie pamiętam nazwy) ale mówiono że to oryginał i wtedy pasował, problem był za to z zakuwka bo łańcuch trzeba było rozkuć a zakowki trzeba było sprowadzać z USA, ale do ogarnięcia. Niektórzy zakladali DiDa ale jak mówiłem jak moto mialo ponad 70 tyś to zęby juz nie pasowaly, napinacz byl bez problemu do wymiany


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1917
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: biblo »

Czy w takim wypadku warto zatem się tak bawić, a nie wymienić cały komplet - koła + łańcuch? Czy one się aż tak nie zużywają, a większym/droższym problemem jest ta całkowita rozbiórka silnika?

W mnie w Tigerze był wymieniany rozrząd, tzn. łańcuch i napinacz hydrauliczny (który swoją drogą jest podobno do doopy rozwiązaniem). O konieczności wymiany kół nigdy faktycznie nie słyszałem...

A i tak wszystkie "operacje" na zaworach, rozrządzie, itp. kosztują grube pieniądze, bo tam jest masa roboty przy rozkręcaniu... Duży przegląd Tigera 1200 (co 32 kkm, z kontrolą/regulacją zaworów) to był koszt ~3 tys. zł. A teraz pewnie będzie zaczynał się od 4 kPLN :twisted: Mowa oczywiście o robociźnie i gratach (olej + kit serwisowy ze wszystkimi filtrami, uszczelkami, świecami, itd.).

@ffm sorry za OT 8-)


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5350
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Struna »

W V-stromie napinacz jest zapadkowy, więc w zasadzie prawie wieczny.
Koła się zużywają bardzo niewiele, stąd prawie nigdy się ich nie zmienia bo nie ma takiej potrzeby.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 5159
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: lukas76 »

Dokładnie jak Struna prawi. W BMW było to samo, oprócz napinacza bo hydrauliczny. Wymiana w BMW tak naprawdę wynika (chodzi o model 800) z terkotania przy rozruchu, ten dźwięk większości przeszkadza, nie słyszałem natomiast aby sie komuś zerwał albo przeskoczył, a mam kilku znajomych co pracuje na serwisie bmw


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Remol71
A+B
Posty: 817
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Remol71 »

W moim DL 650 K5 wałki rozrządu po przejechaniu >140k km są jak nowe. Jeśli ktoś ma zużyte koła zębate na wałkach, to znaczy, że silnik jeździł na kujawskim lub we Włoszech przejechał standardowo 70k km tylko mu trójkę z przodu zdjęli. Na cylindrach wyraźnie było widać honowanie, a o progu nie ma mowy. Jedyny objaw zużycia wykazały prowadnice zaworowe. Trzonki zaworów trzymały tolerancję, ale latały w prowadnicach. Mierzyłem to, ale pomiar wyszedł niedokładnie. Luz jednak na tyle duży, że czuć było pod palcem, że przekracza dopuszczalny o rząd wielkości. Na panewkach korbowych absolutny brak luzu, sworznie tłokowe jak nowe. Silnik w środku sterylny po syntetyku. Pierścienie się rozprężyły, żadnych oznak zapieczenia. Wtryskiwacz benzyny tylnego cylindra leje jak z konewki.
To tyle. Konstrukcja tego silnika jest naprawdę dopracowana. Tam nie ma czego poprawiać. W mojej ocenie jednostka zadbana z palcem w dupie wykręci powyżej 300k km. Dolewałem 3 setki oleju na 1000km. Mogłem go nie rozbierać, ale rozwierciłem na 700 cm3. Ciągnie jak pomylony :D Tłoki kute Wiseco.



Xj6
A+B
Posty: 635
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Wymiana łańcuchów rozrzadu

Post autor: Xj6 »

Struna pisze:
08 lut 2023, 14:31
W V-stromie napinacz jest zapadkowy, więc w zasadzie prawie wieczny.
Koła się zużywają bardzo niewiele, stąd prawie nigdy się ich nie zmienia bo nie ma takiej potrzeby.
Bo V strom ma zajechać bezawaryjnie na koniec świata albo i dalej! A tak ma poważnie to może warto zajrzeć do serwisowi co i jak się wymienia? Bo tam jest to wszystko napisane.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”