BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

z opisu BMW wynika ze ten aktywny tempomat nawet się zatrzyma całkowicie jak sytuacja na drodze tego wymaga,
i jak zobaczy pieszego co wtragnął to wspomaga zatrzymanie sie motocykla.
Benefit from driving assistance with Active Cruise Control with Stop & Go function. When activated on a journey, this technology system guides your vehicle along the road by automatically managing the distance from vehicles ahead and your vehicle’s speed. It also detects vehicles at standstill, for example at the tail end of congestion.

The Stop & Go feature automatically brakes the vehicle, even to standstill, and accelerates to the specified speed once traffic gets moving again. If a vehicle ahead of you brakes unexpectedly or the system detects a pedestrian or cyclist at risk, it offers support in bringing your BMW to a stop.

The hardware required for this feature comes ready-installed in your vehicle when it leaves the factory. This gives you even more flexibility when it comes to configuring your vehicle after it has left the production line.


The feature provides assistance within defined system limits. It remains the responsibility of the driver to react to the actual traffic situation.May only be available with additional optional equipment. Availability of BMW ConnectedDrive Services are dependent on vehicle specification, optional equipment and production date. Please consult your local BMW Retailer for more information if required.
juz ja to widze... beda jazzy jak z Tesla. Accident waiting to happen jak sie to mówi.

p,s,
po co w ogóle jexdzić motocykle jak sie chce mieć wszystko zautomatyzowane :roll:



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2263
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:
23 paź 2023, 12:48
Kanapa podnoszona przez wybrzuszenie w środku, jednym ruchem a nie dwoma wałkami. Pozycja bardzo wygodna dla mnie, nie miałem wrażenia większego pochylenia do przodu.

Wał do wymiany po 80 tys? A co to boli kogoś kto wywali 120 tys na motocykl, po 5 czy 8 latach da te 8-10 tys PLN żeby mieć nowy wał, jaki problem :)
Staszek a jesteś pewny że siedzenie w R1300 GS ma regulację wysokości ?
Pytałem w salonie podczas premiery i nawet gość zdjął siedzisko, stwierdził że nie ma regulacji wysokości, nawet w opisie na stronie BMW jest podana jedna wysokość 850 mm.
O co chodzi z tą wymianą wału napędowego po 80k ?


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2263
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Iżu »

lukas76 pisze:
23 paź 2023, 12:31
Coraz bardziej sie podoba, @biblo jak dla mnie wlasnie aktywny tempomat to rzecz którą bym bardzo chciał, bo zwykły w wiekszym ruchu jest praktycznie nieużywalny na autostradzie staje sie właśnie niebezpieczny
Tempomat aktywny najlepiej by się sprawdził w motocyklu ze skrzynią automatyczną DCT lub CVT, bo co mi z tego że GS sam zahamuje jak i tak muszę zmienić bieg na niższy by to jechało :)
Jeździłem nowym Triumphem Tigerem 1200 Rally Explorer z tym tylnym radarem, który ma informować o pojazdach w martwym polu.
Niby to działa ale akurat w Tigerze te żółte LEDy świeciły w lusterkach tak mocno że inni kierujący myśleli że zmieniam pas ruchu :? , system ten też się gubił gdy jechałem Zakopianką po nowym odcinku gdzie po dwóch stronach znajdowały się metalowe bariery, pamiętam że znaczki świeciły wtedy non stop z obu stron :D
Tak więc jak dla mnie oba te systemy są zbędne i tylko dekoncentrują kierowcę, o wiele bardziej mi się podoba system automatycznego hamowania na wzniesieniu ułatwiający ruszenie motocyklem z kompletem kufrów i pasażerem pod górę, to uważam za jak najbardziej przydatne.
Triumph Tiger 1200 Rally Explorer.JPG
Triumph Tiger 1200 Rally Explorer.JPG (503.03 KiB) Przejrzano 701 razy


Iżu

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1228
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: f_ranek »

Ja czekam na asystenta jazdy w złożeniu. System, który będzie czuwał i dobierał optymalną drogę przejazdu łuku, i nie pozwalał jej opuścić, nawet gdyby spanikowany kierownik przeszkadzał kierownicą.

Niekoniecznie w GSie.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1345
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: bojaco »

Też przysiadłem wczoraj w Bielsku. Trzy sztuki stoją na salonie. Takie bogatsze wersje, bo każda z podwójną puszką Akrapa. No, nowoczesnymotocykl ale jakiś taki wydumany, plasticzany i podobny do inny marek. Dla mnie, taki se. Kończy się pewna epoka w BMW. Mają jeszcze otrzymać jedną sztukę, do jazd.
Ocena: 5.88235%


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3105
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: staszek_s »

Iżu pisze:
24 paź 2023, 00:13
Staszek a jesteś pewny że siedzenie w R1300 GS ma regulację wysokości ?
Pytałem w salonie podczas premiery i nawet gość zdjął siedzisko, stwierdził że nie ma regulacji wysokości, nawet w opisie na stronie BMW jest podana jedna wysokość 850 mm.
O co chodzi z tą wymianą wału napędowego po 80k ?
Pokazywał mi to pracownik salonu, od dołu siedzenia jest wajha i siedzenie się wybrzusza do góry - tego wprawdzie nie sprawdzałem własnym tyłkiem ale uwierzyłem mu na słowo, coś tam było widać że się rusza. Możliwe że to jest opcjonalne.
Wskaźniki martwego pola w lusterkach to uważam bardzo dobra rzecz, poprawiająca bezpieczeństwo. To już mają chyba wszystkie nowe auta i motocykle też powinny mieć, wjechanie pod jakieś auto przy zmianie pasa ruchu jest o wiele groźniejsze dla motocyklisty. Nawet jak czasem zaświeci nadmiarowo to chciałbym to mieć.
Co do wału to wrzucał ktoś na FB screen z harmonogramu serwisowego, że po 80 tys jest wymiana wału
2023-10-24_08h25_40.png
2023-10-24_08h25_40.png (445.94 KiB) Przejrzano 679 razy


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

bojaco pisze:
24 paź 2023, 07:09
Też przysiadłem wczoraj w Bielsku. Trzy sztuki stoją na salonie. Takie bogatsze wersje, bo każda z podwójną puszką Akrapa. No, nowoczesnymotocykl ale jakiś taki wydumany, plasticzany i podobny do inny marek. Dla mnie, taki se. Kończy się pewna epoka w BMW. Mają jeszcze otrzymać jedną sztukę, do jazd.
dokładnie, jeszcze jedna multistrada.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2263
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Iżu »

Cześć, zapraszam na filmik z jazdy testowej nowym motocyklem - BMW R1300 GS, czyli najważniejszą premierą tego roku.
Miłego oglądania 8-)

Ocena: 29.41176%


Iżu

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

Byłem dzisiaj u dealera BMW w Krakowie, stały na środku dwa nowe R1300GS ale żadnego nie zauważyłem...



addamlca
A
Posty: 402
Rejestracja: 21 maja 2019, 18:26

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: addamlca »

Cennik-masakra.A aktywny tempomat jednak najlepiej sprawdza sie z automatem.


Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1313
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: MrWaski »

Rafał, dzięki za reckę. Będzie o czym marzyć w zimowe wieczory... :mrgreen:

Z mojego punktu widzenia tylko dwie rzeczy robią WOW. Tego sam sobie nie dorobię.
- aktywny tempomat
- obniżanie na postoju

Odnośnie upierdliwości regulacji szyby i grzanetek. Nie widzę dużego problemu. Tego nie robi się co kilka minut i nie musi się robić natychmiast. W trakcie podróży, te kilka kliknięć IMO to nie problem, zwłaszcza że ostatnie ustawienie jest pod strzałkami (z tego co zauważyłem). Pozostawanie szyby w dolnym położeniu po włączeniu mogliby poprawić na ostatnio ustawione.
Ocena: 5.88235%


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2263
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Iżu »

MrWaski pisze:
30 paź 2023, 23:04
Rafał, dzięki za reckę. Będzie o czym marzyć w zimowe wieczory... :mrgreen:

Z mojego punktu widzenia tylko dwie rzeczy robią WOW. Tego sam sobie nie dorobię.
- aktywny tempomat
- obniżanie na postoju

Odnośnie upierdliwości regulacji szyby i grzanetek. Nie widzę dużego problemu. Tego nie robi się co kilka minut i nie musi się robić natychmiast. W trakcie podróży, te kilka kliknięć IMO to nie problem, zwłaszcza że ostatnie ustawienie jest pod strzałkami (z tego co zauważyłem). Pozostawanie szyby w dolnym położeniu po włączeniu mogliby poprawić na ostatnio ustawione.
Cześć, dzięki za ocenę filmu :)
Faktycznie szybę ustawiamy rzadko ale problem jest w zasadzie w tym, że ona opada po każdym wyłączeniu systemu motocykla, więc po załączeniu "stacyjki" trzeba ją znowu podnosić do wybranej pozycji co jest nieco upierdliwe.
Co do aktywnego tempomatu to zmieniłem zdanie, o ile wcześniej uważałem to za zbędny gadżet, to po sprawdzeniu działania na autostradzie uważam że to może się przydać i niewątpliwie samoczynne hamowanie motocykla poprawia bezpieczeństwo.
Na wiosnę będę robił osobny odcinek o tym tempomacie, sprawdzę jak reaguje na motocykl jadący z przodu, oraz czy widzi pieszych w tym celu wykorzystam Marka jako manekina :lol:
Chcę sprawdzić czy i jak szybko system zareaguje na przeszkodę na drodze, będę także testował matrycowy reflektor LED nocą, taki jest plan 8-)


Iżu

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

Potwierdzone wymiary ergonomiczne dla nowego GSa, znacznie mniej miejsca na nogi wyzszych osób niż aktualny model. częściowo to moze skorygować akcesoryjna wyższa kanapa. Jakis trend teraz jest do robienia motocykli dla kurdupli.



Xj6
A+B
Posty: 538
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Xj6 »

Ten motocykl moim zdaniem będąc wzorcem moto typu advanture, tj. dość potężny dostojny wygląd, zrobił się czyms na kształt supermoto. Też nie siedzi się w, a na motocyklu. Linia baku i siedzenia nie załamuje się w miejscu kierowcy tak bardzo. Jakoś mi to nie pasuje. No spójrzcie na te wszystkie supermoto i porównajcie...
Przypomina mi to ducati hypermotard.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3053
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: gorghu »

A ja nadal się zastanawiam jak ta lampa w nocy świeci ;) tyle już testów się pojawiło na YT ale żadne w nocy nie pokazuje jak to działa. Nawet o zmierzchu. ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1313
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: MrWaski »

Hubert Zabiera Na Warsztat pokazał w nocy
Ostatnio zmieniony 01 lis 2023, 03:31 przez MrWaski, łącznie zmieniany 1 raz.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1313
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: MrWaski »

Hubert Zabiera Na Warsztat pokazał w nocy.
Poza tym recka Iża dużo ciekawsza od tej Huberta.

.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Online
Awatar użytkownika
Remol71
A+B
Posty: 669
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: Remol71 »

Siłownik pod klapą kuferka rozwalił mnie. Bardziej, niż ta relacja :D


1050 XT

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3053
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: gorghu »

@MrWaski - dzięki.

Podsumowując jednym zdaniem - "doopy nie urywa" ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

delirium
A+B+C
Posty: 1227
Rejestracja: 16 sie 2021, 20:46

Re: BMW R1300 GS - pierwsze wrażenia

Post autor: delirium »

niezłe review wyjaśniające jak BMW zniszczył dużego GS'a
zgadzam się w 100%, bmw zrobiło ten sam błąd co Konfederacja :lol:




ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”