UWAGA UWAGA UWAGA
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Tylny amortyzator- naprawa?
Tylny amortyzator- naprawa?
Odkryłem pewien problem w moim stormiaku, nie działa mi to pokrętło od tylnego amortyzatora, właściwie nie wiem czy mi kiedyś działało bo przypomniałem sobie o nim jak jechałem z plecaczkiem ostatnio.
Pytanie moje jest takie, na jakiej zasadzie działa to pokrętło? Linka czy hydraulika? Bo wyglada jakby hydraulika napinała ta sprężynę, skoro hydraulika to powinno być jakoś odpowietrzane.
Czy w ogóle tylne amortyzatory się regeneruje? Bo wiele jest na temat przednich lag, ale ten tylni jakoś pomijany, są do niego jakieś zestawy naprawcze? Jest on gazowy czy olejowy?
Pytanie moje jest takie, na jakiej zasadzie działa to pokrętło? Linka czy hydraulika? Bo wyglada jakby hydraulika napinała ta sprężynę, skoro hydraulika to powinno być jakoś odpowietrzane.
Czy w ogóle tylne amortyzatory się regeneruje? Bo wiele jest na temat przednich lag, ale ten tylni jakoś pomijany, są do niego jakieś zestawy naprawcze? Jest on gazowy czy olejowy?
Czarny Dl 650 urodzony w 2004
Tags:
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Hydraulika bez odpowietrzania. Zasadniczo sprzęt jednorazowy. Podobno ktoś w tym dłubie ale o to dopytuj.
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Skoro hydraulika bez odpowietrznika to da się to zrobić, próbowałbym odpowietrzyć przewodem, ale idąc dalej, skoro się zapowietrzyło lub płyn wyciekł, to daje w sumie jakąś nieszczelność więc bez jakiegoś zestawu uszczelek nie mam co brać się za rozbieranie?
Czarny Dl 650 urodzony w 2004
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Generalnie nie działa pokrętło czyli co?? Nie kręci się czy kręci a motocykl się nie obniża ani nie podwyższa??
Jeżeli to drugie to można próbować rozkręcić na wężu i nalać oleju. Odpowietrzenia nie ma także do naprawiającego należy wykombinowanie jak zrobić aby możliwie najmniej powietrza sie dostało do środka.
Na forum f650gs.pl kiedyś ktoś reperował w taki sposób regulację amortyzatora, która chyba ma osobny układ amortyzacji a osobny do regulacji twardości.
Jeżeli to drugie to można próbować rozkręcić na wężu i nalać oleju. Odpowietrzenia nie ma także do naprawiającego należy wykombinowanie jak zrobić aby możliwie najmniej powietrza sie dostało do środka.
Na forum f650gs.pl kiedyś ktoś reperował w taki sposób regulację amortyzatora, która chyba ma osobny układ amortyzacji a osobny do regulacji twardości.
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Znalazłem ten temat: http://f650gs.pl/topic/2797-hydrauliczn ... entry69569
Jakby trzeba się było rejestrować i logować to dajcie znać to jutro może przepiszę manuala
Jakby trzeba się było rejestrować i logować to dajcie znać to jutro może przepiszę manuala
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Dokładnie Centrino jak piszesz, kręci się lekko bez oporu, amortyzator jest w ustawieniu najniższym. Odnośnie twardości cos obiło mi się o uszy/oczy ze jest jakaś śrubka na dole amortyzatora, tam nic nie ruszałem nigdy.Centrino pisze:Generalnie nie działa pokrętło czyli co?? Nie kręci się czy kręci a motocykl się nie obniża ani nie podwyższa??
Jeżeli to drugie to można próbować rozkręcić na wężu i nalać oleju. Odpowietrzenia nie ma także do naprawiającego należy wykombinowanie jak zrobić aby możliwie najmniej powietrza sie dostało do środka.
Na forum f650gs.pl kiedyś ktoś reperował w taki sposób regulację amortyzatora, która chyba ma osobny układ amortyzacji a osobny do regulacji twardości.
Na tym forum trzeba sie zalogować, jeśli mógłbyś manualna przepisać byłbym bardzo wdzięczny
Na odpowietrzanie pomysł mam, jak się uda to zrobić i będzie działało to wrzucę fotki z opisem
Czarny Dl 650 urodzony w 2004
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Spoko, jutro to zrobię.
Co do regulacji samej sprężyny, to jest taka ale najlepiej mieć do tego klucz hakowy i generalnie reguluje się nim poprzez naciąganie lub rozciąganie sprężyny. Coś jakby napięcie wstępne sprężyny.
Na tym zdjęciu widać taki pierścień z ząbkami, tym właśnie się reguluje. To zdjęcie nie pochodzi z DLa ale daje jakiś pogląd na sytuację.

@Adi - jak będziesz robił to zrób fotorelację. Ten post bym usunął, bo nie bardzo lubię wykorzystywać cudze treści bez wiedzy ich autora.
Choć wysłałem mu PW z pytaniem o zgodę.
Co do regulacji samej sprężyny, to jest taka ale najlepiej mieć do tego klucz hakowy i generalnie reguluje się nim poprzez naciąganie lub rozciąganie sprężyny. Coś jakby napięcie wstępne sprężyny.
Na tym zdjęciu widać taki pierścień z ząbkami, tym właśnie się reguluje. To zdjęcie nie pochodzi z DLa ale daje jakiś pogląd na sytuację.

@Adi - jak będziesz robił to zrób fotorelację. Ten post bym usunął, bo nie bardzo lubię wykorzystywać cudze treści bez wiedzy ich autora.
Choć wysłałem mu PW z pytaniem o zgodę.
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Ok, kopia postów z forum BMW:
Demontaż zbiorniczka płynu hydraulicznego napinacza z ramy:

Zbiorniczek po odkręceniu przewodów hydraulicznych:

W środku ledwie kilka kropel starego oleju, ale za to mnóstwo brudu:

Amortyzator na stole operacyjnym:

Odkręcenie przewodu od kolumny amortyzatora i oczyszczenie wszelkich zakamarków:

Ponowny montaż. W samej kolumnie mieści się ledwie kilka kropel oleju. Warto też ścisnąć wąż, aby usunąć z niego powietrze i zalać kroplą

Uzupełnianie zbiorniczka przykręcanego do ramy. Wchodzi łącznie ok. 40ml.:

Im więcej uda nam się wlać i nie rozlać podczas skręcania, tym większa będzie efektywność układu. Ostatni element do przykręcenia:

Wszystko na swoim miejscu. Sprawdzamy szczelność:

Tadam! Napinacz pracuje jak nowy. Odzyskane 10mm wstępnego napięcia sprężyny:

Maksymalne napięcie. W tle olej do zawieszenia (5W), użyty w czasie operacji:

DONE
Wszystkie zdjęcia pod adresem: https://get.google.com/albumarchive/104 ... amiiJemgAE
Demontaż zbiorniczka płynu hydraulicznego napinacza z ramy:
Zbiorniczek po odkręceniu przewodów hydraulicznych:
W środku ledwie kilka kropel starego oleju, ale za to mnóstwo brudu:
Amortyzator na stole operacyjnym:
Odkręcenie przewodu od kolumny amortyzatora i oczyszczenie wszelkich zakamarków:
Ponowny montaż. W samej kolumnie mieści się ledwie kilka kropel oleju. Warto też ścisnąć wąż, aby usunąć z niego powietrze i zalać kroplą

Uzupełnianie zbiorniczka przykręcanego do ramy. Wchodzi łącznie ok. 40ml.:
Im więcej uda nam się wlać i nie rozlać podczas skręcania, tym większa będzie efektywność układu. Ostatni element do przykręcenia:
Wszystko na swoim miejscu. Sprawdzamy szczelność:
Tadam! Napinacz pracuje jak nowy. Odzyskane 10mm wstępnego napięcia sprężyny:
Maksymalne napięcie. W tle olej do zawieszenia (5W), użyty w czasie operacji:
DONE
Wszystkie zdjęcia pod adresem: https://get.google.com/albumarchive/104 ... amiiJemgAE
- Ocena: 5.88235%
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Bardzo Ci dziękuje Centrino, obiecuje zrobić manuala jak będę go rozkręcał, narazie jestem poza granicami naszej pięknej Ojczyzny
za jakis tydzień będę kilka dni w PL i spróbuje to ogarnąć, myśle, ze niespodzianek nie będzie z wyjęciem amortyzatora, wiec w jeden dzień powinienem to ogarnąć.
Odnośnie oleju, to jakis zwykły syntetyczny hydrauliczny 5W? czy jakis specjalny do zawieszeń? Nie znam się specjalnie na podziałach w olejach hydraulicznych, jakieś kiedyś lałem do lewarków, jednak to były inne czasy

Odnośnie oleju, to jakis zwykły syntetyczny hydrauliczny 5W? czy jakis specjalny do zawieszeń? Nie znam się specjalnie na podziałach w olejach hydraulicznych, jakieś kiedyś lałem do lewarków, jednak to były inne czasy

Czarny Dl 650 urodzony w 2004
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Na ostatnim zdjęciu widać butelkę oleju. Wynika z niego, że jest to syntetyczny olej do zawieszeń.
Według mnie ma to niewielkie znaczenie bo ten olej w zasadzie nie pracuje. Służy tylko do ustawienia zawieszenia.
Według mnie ma to niewielkie znaczenie bo ten olej w zasadzie nie pracuje. Służy tylko do ustawienia zawieszenia.
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Również wydaje mi się, ze ma to niewielkie znaczenie, o szczegóły podpytam jak będę w sklepie
Czarny Dl 650 urodzony w 2004
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Kolega reanimował tylny amor tutaj -> https://bfgsuspension.pl/
Z efektu jest bardzo zadowolony.
Z efektu jest bardzo zadowolony.
Burgman 125 -> Virago 535 -> V Strom 650XT
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Tez mialem problem z amortyzatorem. Wyciekl olej. Powrot do domu bez tlumienia to byla jazda jak na wesolym miasteczku.
Wysylalem do goscia i zregenerowal (wymiana uszczelnien, nowy olej, wstawienie zaworka i nabicie cisnienia. Przejechane na razuie 10k km w roznych konfiguracjach i dziala bez zajakniecia.
Wysylalem do goscia i zregenerowal (wymiana uszczelnien, nowy olej, wstawienie zaworka i nabicie cisnienia. Przejechane na razuie 10k km w roznych konfiguracjach i dziala bez zajakniecia.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Kwestia właśnie co się stało. Jeżeli wyciekł olej z amorka to nic samemu chyba się nie poradzi.
Natomiast jeżeli chcemy naprawić regulację wysokości to jak najbardziej można próbować naprawiać tą metodą, którą podałem wyżej.
Natomiast jeżeli chcemy naprawić regulację wysokości to jak najbardziej można próbować naprawiać tą metodą, którą podałem wyżej.
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Centrino, udało mi się to naprawić, całkiem inaczej moto się teraz prowadzi, Twoje zdjęcia wystarczyły jednak tak jak obiecałem, w ciągu kilku dni, jak chwile znajdę to zdjęcia z naprawy wrzucę
Czarny Dl 650 urodzony w 2004
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Amortyzator nie dał rady na rumuńskich wertepach i usiadł. Dziury i maksymalne obciążenie go wykończyły. Nie rozleciał się, nie wyciekł, sprężyna nie pękła ale wyraźnie niedomaga. Zrobił się miękki. Chyba mu się olej zagotował albo zważył ze starości. Może strzelił tłok powietrzny i się olej zbełtał z azotem. Rozważałem regenerację nierozbieranego oryginału za 450 pln, ale muszę mieć coś na 100% pewnego, więc nie poszedłem tą drogą. Następna opcja to używka za 450-600 pln. Kot w worku, opcja odpadła nagle, jak się pojawiła. Kolejny pomysł to YSS za 1300 pln. Poczytałem trochę o nim. Miał nawet dobre recenzje, ale komuś się rozpadł. Jak zobaczyłem jego budowę wewnętrzną, to dałem sobie na luz. Poza tym sprężyna naciągana kluczem. Drogą eliminacji zostały Wilbers, Ohlins i nowy oryginał. Nowy oryginał odpada z powodu chorej ceny i nierozbieralności. Wybrałem Wilbersa 640 w konfiguracji z hydraulicznym naciągiem sprężyny.
- Ocena: 5.88235%
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Jaka kwota?
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Tylny amortyzator- naprawa?
Kazdy ma jakies wstydliwe epizody zakupowe, wiec smialo 
Moze jeszcze warto dac szanse jakiejs firmie na jego naprawe?

Moze jeszcze warto dac szanse jakiejs firmie na jego naprawe?
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2