Halogeny LED
Re: Halogeny LED
przekaźnik możesz sterować + lub - sterowanie - jest o tyle praktyczniejsze, że mostkujesz sobie 30 i np 85 podając + i masz jeden kabel mniej
DL 650 AK7 moja Piękna Suzi
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)

pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)
Tags:
Re: Halogeny LED
Hawk1985 pisze: To jest produkt z forum AfricaTwin, i docelowego do AT.
Masz kostkę bajpas żeby mieć sygnał z fabrycznej wiązki bez lutowania i masz dwie opcje.
1. Montujesz pod kanapą, możesz jeździć bez górnej pokrywki.
2. Bierzesz wersję wodoodporną i dajesz jaaa obok zegarów, jest łatwo dostępna w razie wymiany. W starych AT licznik nie jest tak odbudowany jak w DLach, tam na forum są fotki z montażu przy zegarach, i jest to łatwo dostępne i sensowne rozwiązanie.
Z tym że też zależy co oczekujesz od motocykla, bo jeden będzie podróżować "cywilnie" więc wodoodporność nie jest mu potrzebna.
Drugi motocykl będzie topić, jeździć po błocie, śniegu, wodziew ekstremalnych warunkach, jemu wodoodporność się przyda.
Wytapatalkowano
przygotowanie motoru czy też samochodu do jazd extremalnych jest innym zagadnieniem i w takim przypadku wodoodporność jest potrzebna, ale nei napisałeś, że masz zamiar moczyć moto


tym bardziej, że ja tylk onapisałem:
a wywołało to kolejną bezsensowną g...burzęDINO pisze:qurcze, 100 za 4 bezpieczniki przekaźnik, kawałek kabla i obudowę? ludzie maja fantazję

DL 650 AK7 moja Piękna Suzi
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)

pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)
Re: Halogeny LED
Głównie jako zwiększenie możliwości obciążenia, bo taki przełącznik na kierę to pewnie z 1A spokojnie ogarnie, ale to i przewody też muszą mieć średnicę odpowiednią do przewidywanego obciążenia.DINO pisze:przekaźnik stosuje się zazwyczaj aby ochronić styki przełączników lub podać zasilanie np. po stacyjce aby coś nie było zasilone cały czas.
Generalnie na przekaźnikach to można całkiem rozbudowaną logikę wykonać ( ja akurat jako tego miałem w technikum od groma, bo taki profil )
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Halogeny LED
tak, ale też jak puścisz zasilanie np. na reflektory bezpośrednio z AKU przez przekaźnik to lepiej świecą, ogólnie przekaźnik to fajna sprawa
a teraz jak są te mini to łatwiej je upchać tylko nie znalazłem do nich podstawek

DL 650 AK7 moja Piękna Suzi
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)

pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)
Re: Halogeny LED
Owszem, ale jak dasz odpowiednie przewody, jak byś dał cienkie to mimo przekaźnika i tak będzie lipton.
A święcą lepiej, bo dzięki przekaźnikowi omijasz praktycznie całą instalację wraz z jej włącznikami itd, więc eliminujesz wszelakie spadki napięcia.
A święcą lepiej, bo dzięki przekaźnikowi omijasz praktycznie całą instalację wraz z jej włącznikami itd, więc eliminujesz wszelakie spadki napięcia.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Halogeny LED
Czołem, podepnę sie pod temat. Od nie dawna jestem posiadaczem DL1000 K2, posiadam dodatkowe oświetlenie LED. Wyglądają ładnie przy motocyklu ale zakładam że te halogeny to raczej niższa półka bez homologacji więc używam ich głównie w kiepskich warunkach drogowych aby zwiększyć swoją widoczność lub poza drogami publicznymi.
Potrzebuję zapytać użytkowników podobnych świateł bo ostatnio coś dziwnego się z nimi działo. Lampy maja 3 tryby, mocny, słaby i mrugający. Nie wiem co mogło być przyczyna ale nagle tryby się pomieszały tzn, jedna lampa świeciła słabo, druga mrugała , lub odwrotnie. Po jakimś czasie wszystko wróciło do normy ?!? Miał ktoś podobna sytuację ?
Mam coś tego typu:

Dzięki za informację.
Potrzebuję zapytać użytkowników podobnych świateł bo ostatnio coś dziwnego się z nimi działo. Lampy maja 3 tryby, mocny, słaby i mrugający. Nie wiem co mogło być przyczyna ale nagle tryby się pomieszały tzn, jedna lampa świeciła słabo, druga mrugała , lub odwrotnie. Po jakimś czasie wszystko wróciło do normy ?!? Miał ktoś podobna sytuację ?
Mam coś tego typu:

Dzięki za informację.
"...W zimie człowiek robi się strasznie stary..."
Re: Halogeny LED
Nie pomogę w tym temacie, wydaje mi się, że te z trzema trybami tak mają że się czasem rozsynchronizują.
Z innej beczki, może ktoś szuka, kumpel podesłał linka do Alli:
Reflektorki
Sam się zastanawiam...
Z innej beczki, może ktoś szuka, kumpel podesłał linka do Alli:
Reflektorki
Sam się zastanawiam...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Halogeny LED
@staszek_s wyglądają podobnie do moich GIVI S322 LED Trekker Lights. Te Givi dość fajnie świecą i mógłbym je polecić. Kwestia ceny.
Te z Ali pewnie są wykonane z tańszych komponentów i stąd są DUUUUŻO tańsze.
@Wloczikij (nie znam się ale się wypowiem
). Być może jakaś przerwa w zasilaniu jednej z lamp spowodowała to rozsynchronizowanie się lamp. Sprawdź sobie okablowanie całego tego oświetlenia. Jeśli nie to, to jedynie płytka sterująca w samej lampie będzie winna. Tak mi do głowy przychodzi na szybko co by mogło być nie tak 


@Wloczikij (nie znam się ale się wypowiem


Re: Halogeny LED
Te lampy tak maja wszytko zalezy od tego jak je odpalasz i jak gasisz. Jeżeli zapalasz po zapłonie motka jak juz chodzi i gasisz przed gaszeniem motka wszytko jest ok. Jezeli zgasic motka i nie wyłaczysz lamp to po odpaleniu motka przy właczonych halogenach mogą sie rozsychronizować.
1. Pierwszy sposób to odlutowanie kości odowiadajacej za zmienne swiatła zostanie tylko jeden poziom swiecenia
2. To zalożenie kostek na samych halogenach wtedy ja odpinając możesz recznie zsynchronizować
3. Poczekac az napiecie "zejdzie" z halogenów wróca do prawidłowej startowej synchronizacji

1. Pierwszy sposób to odlutowanie kości odowiadajacej za zmienne swiatła zostanie tylko jeden poziom swiecenia
2. To zalożenie kostek na samych halogenach wtedy ja odpinając możesz recznie zsynchronizować
3. Poczekac az napiecie "zejdzie" z halogenów wróca do prawidłowej startowej synchronizacji

DL650A L8
Re: Halogeny LED
Dzięki za wyjaśnienie koledzy.
Dopytam jeszcze o jedna rzecz, ten włącznik to standard do wszystkich tego typu lampek ? Bo jedną mam w kiepskim stanie , wiec zamówił bym sobie dwie nowe i tylko podmienił same lampki
Pytam bo z elektryki to raczej nie wiele wiem 
Dopytam jeszcze o jedna rzecz, ten włącznik to standard do wszystkich tego typu lampek ? Bo jedną mam w kiepskim stanie , wiec zamówił bym sobie dwie nowe i tylko podmienił same lampki


"...W zimie człowiek robi się strasznie stary..."
Re: Halogeny LED
Wyłącznik to wyłącznik pytanie czy masz kostkę czy musisz ciąć kable chociaż to też nie problem ja ostatnio jedna wymieniałem bo puściła wodę i się zajarala
DL650A L8
Re: Halogeny LED
stare lampki z tego co widziałem też były połączone i zaizolowane. Jeżeli włącznik daje 12v, to zakładam że każda lampa która potrzebuje takiego napięcia będzie działa prawidłowo.
"...W zimie człowiek robi się strasznie stary..."
Re: Halogeny LED
Ja skuszony dobrymi opiniami i rozsądną ceną zakupiłem coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/3295513 ... 4c4dwrXRIX
Miałem wcześniej Givi S310 ale niestety po 5 latach padły
prawdopodobnie przekaźnik więc być może jeszcze je odratuje aczkolwiek mają one dwie wady sama lampa jest ogromna i świeci... tak sobie owszem coś tam doświetla ale szału nie ma. Pomijając oczywiście wątek legalności świateł z Chin, miejsca ich montażu (gmole) oraz wszystkie inne
chciałbym prosić o pomoc w doborze najlepszego miejsca wpięcia się do dodatkowego (+) po stacyjce.
W starym DLu miałem podłączony (+) do akumulatora, drugi dodatkowy (+) pod tylne światło pozycyjne ale w nowym DL rozważam wbicie się pod zasilanie fabrycznego gniazda zapalniczki gdyż działa ono tylko po przekręceniu kluczyka. Co sądzicie? Czy może jakieś lepsze miejsca gdzie można się prosto wpiąć bez rozbierania połowy motocykla i bez obawy o fajerwerki w elektryce (lampy będą konsumować max 60W łącznie)?
Chętnie posłucham bardziej doświadczonych, ja z prądem nie mam za dużo wspólnego. Z góry wielkie dzięki za porady!
Edit:
Montaż halogenów na fabrycznych gmolach skończony, moim zdaniem wpasowały się całkiem spoko. Zostało mi jeszcze podłączenie tego dodatkowego (+) choć dziś już się z tym nie wyrobię i odłożę to na jakieś popołudnie żeby spokojnie dobrać do zasilania fabrycznego gniazda zapalniczki.
Miałem wcześniej Givi S310 ale niestety po 5 latach padły


W starym DLu miałem podłączony (+) do akumulatora, drugi dodatkowy (+) pod tylne światło pozycyjne ale w nowym DL rozważam wbicie się pod zasilanie fabrycznego gniazda zapalniczki gdyż działa ono tylko po przekręceniu kluczyka. Co sądzicie? Czy może jakieś lepsze miejsca gdzie można się prosto wpiąć bez rozbierania połowy motocykla i bez obawy o fajerwerki w elektryce (lampy będą konsumować max 60W łącznie)?
Chętnie posłucham bardziej doświadczonych, ja z prądem nie mam za dużo wspólnego. Z góry wielkie dzięki za porady!
Edit:
Montaż halogenów na fabrycznych gmolach skończony, moim zdaniem wpasowały się całkiem spoko. Zostało mi jeszcze podłączenie tego dodatkowego (+) choć dziś już się z tym nie wyrobię i odłożę to na jakieś popołudnie żeby spokojnie dobrać do zasilania fabrycznego gniazda zapalniczki.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2019, 21:02 przez Rhaaziel, łącznie zmieniany 3 razy.
SUZUKI Way of Life !
-------------------------------------------------
XF650 Freewind => DL650AK8+IXIL => DL1000AL9+LeoVince
Rhaaziel = Przemek
tel. 604529774
-------------------------------------------------
XF650 Freewind => DL650AK8+IXIL => DL1000AL9+LeoVince

Rhaaziel = Przemek
tel. 604529774
Re: Halogeny LED
Najlepiej wykorzystać istniejące gniazdko, bo można zdemontować w razie jakichś roszczeń gwarancyjnych. Ja w tysiącu podepnę się pod fabryczne gniazdko zapalniczki przy zegarach, mam już odpowiedni trójnik zamontowany. Twój pomysł wykorzystałem w mojej starej 650’ce, wg mnie dobre rozwiązanie. Złącze miałem przy wiązce pod czaszą z prawej strony, nie wiem jak jest w nowych rocznikach.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Halogeny LED
Ja zrobiłem trójnik od gniazdka jest tam kostka od której zrobiłem rozgałęzienie. W każdej chwili mogę to wypiąć i mieć oryginalną instalacje w razie W. Mam tam popięte Halogeny i dodatkowe USB ładowania na uchwycie pseudo RAM, oraz zasilanie NAVI
post40514.html?hilit=halogeny#p40514
post40514.html?hilit=halogeny#p40514
DL650A L8
Re: Halogeny LED
Lord, dobry pomysł z tą wtyczką, dziś zbadam jaka tam dokładnie jest może uda się coś dokupić żeby nie ciąć / wpinać się w kable szybkozłączkami, na kostkach byłoby zdecydowanie lepiej.
SUZUKI Way of Life !
-------------------------------------------------
XF650 Freewind => DL650AK8+IXIL => DL1000AL9+LeoVince
Rhaaziel = Przemek
tel. 604529774
-------------------------------------------------
XF650 Freewind => DL650AK8+IXIL => DL1000AL9+LeoVince

Rhaaziel = Przemek
tel. 604529774
Re: Halogeny LED
Sorry, nie zajarzyłem, że masz tysiąca - w takim razie też polecam sposób Lordowski 

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Halogeny LED
Ja dokupiłem wtyczki w sklepie elektronicznym ale okazałe się ciut inne wrrrrr o dziwo są dokładnie takie same jak mam w tych chińskich halogenach led, także będę miał na zapas w razie W.
Nie mogąc dłużej czekać wpiąłem się szybkozłączką do przewodu który prowadzi do wtyczki do gniazda zapalniczki. Nie było tam za dużo kabla (ledwo może z 2cm wystawały z głównej wiązki) ale po usunięciu części taśmy udało się zrobić wpinkę. Wszystko na powrót zawinąłem taśmą izolacyjną i odpaliłem, halogeny działają wyśmienicie no i mogę normalnie zdejmować panel z zegarami. Oczywiście szybkozłączka ma swoje wady ale póki co działa
Swoją drogą tego, który wymyślił w Suzuki żeby do wymiany żarówki zdejmować zegary nabiłbym na pal... i te cholerne cztery plastikowe złączki zamiast śrub wrrrr. W starym DL650 wszystko było takie proste
A co do żarówek, to teraz widzę jak bardzo żółte dają światło w porównaniu z diodami więc czekam mnie zabieg jak w starym moto czyli założenie H7 która będzie świecić bardziej na biało.
Nie mogąc dłużej czekać wpiąłem się szybkozłączką do przewodu który prowadzi do wtyczki do gniazda zapalniczki. Nie było tam za dużo kabla (ledwo może z 2cm wystawały z głównej wiązki) ale po usunięciu części taśmy udało się zrobić wpinkę. Wszystko na powrót zawinąłem taśmą izolacyjną i odpaliłem, halogeny działają wyśmienicie no i mogę normalnie zdejmować panel z zegarami. Oczywiście szybkozłączka ma swoje wady ale póki co działa

Swoją drogą tego, który wymyślił w Suzuki żeby do wymiany żarówki zdejmować zegary nabiłbym na pal... i te cholerne cztery plastikowe złączki zamiast śrub wrrrr. W starym DL650 wszystko było takie proste

SUZUKI Way of Life !
-------------------------------------------------
XF650 Freewind => DL650AK8+IXIL => DL1000AL9+LeoVince
Rhaaziel = Przemek
tel. 604529774
-------------------------------------------------
XF650 Freewind => DL650AK8+IXIL => DL1000AL9+LeoVince

Rhaaziel = Przemek
tel. 604529774
Re: Halogeny LED
Ciesz się ze nie masz nowej 650 tam zeby zdjac zegary naipiwerw musisz boczne plastiki zdjać i ten ze zbiornika
Co do wtyczek to sa te:
post41846.html?hilit=Z%C5%82%C4%85czki#p41846

post41846.html?hilit=Z%C5%82%C4%85czki#p41846
DL650A L8