Obniżenie stopek kierowcy

damianKr
A2
Posty: 179
Rejestracja: 06 cze 2019, 09:58

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: damianKr »

Czy podniesienie motocykla na kościach, ma jakieś wady? W salonie suzuki powiedzieli mi że to całkowicie zmienia prowadzenie motocykla i się na tym zabije....

Mam 192cm wzrostu i jednak kąt ugięcia kolan jest spory, nie chce montować samych obniżonych stopek, ponieważ lubię czasami wyskoczyć na tor.

Rozumiem, że w przypadku gdy podnosi się sam tył to nie trzeba przerabiać stopki bocznej i centralnej?
Struna pisze:
09 lip 2021, 11:55
Ja mam jakieś 186 cm, kiera podniesiona i przesunięta nieco ku sobie ( popularne risery Zeta z przesunięciem )
Przy tym wzroście to kierownice powinieneś chyba odsuwać od siebie a nie przysuwać. Samo podwyższenie sprawia, że kierownica jest bliżej kierowcy.


V-Strom 650 XT 2019

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5344
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Struna »

No jednak przysuwam, to sporo pomaga przy jeździe w stójce.
A co do podniesienia tyłu na kościach - owszem, zmienia się odrobinę geometria motocykla, aczkolwiek w moim odczuciu raczej na plus, moto łatwiej/chętniej inicjuje skręt.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1338
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Rommel »

Czolem,

Obnizenie podnozkow Cymarca odpada przy jakiejkolwiek jezdzie, gdzie chcesz jezdzic na stojaco - bo sie gna niestety.

Co do tylnej zebatki, zamowilem w komplecie z obnizeniem podnozkow:

https://www.cymarcbikeparts.co.uk/bundl ... -945-p.asp

I zaloze w pazdzierniku. Szukalem czy w Polsce ktos cos lepszego wymyslil, bo 6mm blacha jest zdecydowanie niewystarczajaca, ale niestety nic nie znalazlem...


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Janek-2004
A
Posty: 430
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Janek-2004 »

Ja szukałem obniżenia podnóżków wpierw na alliexpress, ale znalazłem o dziwo na alledrogo sporo taniej. Idealnie wszystko pasuje. W komplecie sa wszystkie dostępne elementy złączne, jedynie co trzeba dołożyć to klej do gwintów który rekomenduje sprzedawca w instrukcji. Odkręcając śruby mocujące które Suzuki dokręcało przy montażu stopek, co prawda żadnego kleju nie dawali, ani przesadnego momentu tez nie było. Żadnych podkładek sprężystych, etc co miałoby dodatkowo zabezpieczyć przed odkręceniem. Mimo tego nic się nie poluzowało. Po dołożeniu kleju tym bardziej. Niby 2,5 cm to niewiele jak mawiają :) ale w tym wypadku jest spora poprawa dla pozycji stojącej- teraz jest lepiej przynajmniej w garażu. Co do dłuższej jazdy to zobaczymy jak się ociepli lub dopiero podczas wyjazdu na Sardynię na majówkę.


Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1872
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: biblo »

Sprawdź koniecznie, czy opuszczone podnóżki nie powodują, że delikatnie opierasz prawą stopę o dźwignię tylnego hamulca...
Ja w Tigerze po zmianie podnóżków na akcesoryjne SW-Motech, które są ciut cieńsze, tak miałem i było to prawie niezauważalne, ale mimo wszystko klocki jednak delikatnie tarły po tarczach :roll: No i ich żywotność, oraz samej tarczy, troszku ;) była krótsza...


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Bo przecież najważniejsze są widoki... 8-)

Janek-2004
A
Posty: 430
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Janek-2004 »

chłop w instrukcji napisał (czasami warto przeczytać :)) żeby przed odkręceniem sprawdzić położenie dźwigni. Ja sprawdziłem poziomicą z kątomierzem jaki kąt ma przed regulacją i potem po obniżeniu przeniosłem identyczne położenie regulując to rzymską nakrętką widoczną jako srebrna przedłużka kompensująca zwiększenie odległości między jarzmem i cięgnem. podobnie z drugiej strony.



Awatar użytkownika
Rommel
A+B+C
Posty: 1338
Rejestracja: 04 paź 2020, 23:37

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Rommel »

Daj znac jak pojezdzisz na stojaco i beda wygladac tak. Chyba ze wazysz 60 kilo to ok.
Załączniki
IMG_9742.jpeg
IMG_9742.jpeg (314.57 KiB) Przejrzano 5198 razy
IMG_9743.jpeg
IMG_9743.jpeg (264.22 KiB) Przejrzano 5198 razy


"I am the Flying Spaghetti Monster. Thou shalt have no other monsters before Me. (Afterwards is OK; just use protection.) The only Monster who deserves capitalization is Me! Other monsters are false monsters, undeserving of capitalization."

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1490
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: MrWaski »

Dziadowska i za cienka stal. Jeśli miałbym to robić, to z jakiegoś grubego resora.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Janek-2004
A
Posty: 430
Rejestracja: 24 mar 2020, 09:57
Lokalizacja: Dębowiec k. Jasła

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Janek-2004 »

Zrobiłem ponad 5 000 km na tym obniżonym zestawie setów i sprawa ma się tak. Na stojąco sporo przejechałem po wyspie, a zwłaszcza robiąc tranzyt tam i z powrotem, gdzie zwłaszcza w drodze powrotnej szlachetna część pleców już wołała o litość. Nic się na szczęście nie ugięło jak na powyższym zdjęciu. Wizualnie nie widać żadnych deformacji blachy - przy wadze 85 kg + cały szpej ważący prawie 11 kg !!! (zważcie sobie kask, buty, ciuchy - też nie wierzyłem).
Na plus jest na pewno pozycja na stojaka. Z tym mniejszym ugięciem kolan jest nie tak do końca fajnie, tak jak żaden dobry uczynek nie pozostanie bezkarny. W moim przypadku zaobserwowałem natomiast że efekt z tytułu większego kąta między łydką a podudziem jest mało odczuwalny. Odczuwam natomiast większy ucisk podudzia o siedzenie właśnie dzięki temu, że cały układ stopa/łydka/podudzie zeszło niżej, więc jest większy ucisk uda na siedzenie niż przed obniżeniem setów. Nawet się zastanawiałem, czy nie wrócić do ustawień fabrycznych. Nie jest to jakaś tragedia, ale u mnie efekt placebo nie zadziałał tak jak czytałem na forach po obniżeniu setów. Inna sprawa, że każdy jest w szczegółach nieco inaczej skonstruowany.



Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 291
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Bip »

Struna pisze:
09 lip 2021, 11:55
Ja mam jakieś 186 cm, kiera podniesiona i przesunięta nieco ku sobie ( popularne risery Zeta z przesunięciem ) do tego podnóżki SW-motech ( udało się wyrwać używki w rozsądnej cenie ) z możliwością opuszczenia niżej o około 1,5 cm - oczywiście mam opuszczone.
A żeby nie haczyć w zakrętach mam podniesione tylne zawieszenie ( wymiana kości ) o około 3 cm, przednie lagi delikatnie głębiej wpuszczone w półki.
Tym sposobem mam mniejsze ugięcie kolan, a prześwit i tak większy - dla mnie jest ok.
Czesc, temat dosc wiekowy, ale pytanie mam jak najbardziej aktualne, bo wlasnie chce zakupic bardziej offroadowe podnozki od SW Motech i sa w ofercie: ION universalne, EVO uniwersalne (z tulejka) mozliwosc przesuniecia gora-dol-przod-tyl w stosunku do fabrycznego. Sa tez dedykowane do Suzuki DL650, zarowno ION i EVO. I rozpietosc cen od 240 dp 610 zl. Czy Ty pamietasz lub masz zanotowane ktory model kupiles? Mi glownie chodzi i opuszczenie jeszcze 15mm nizej, bo w pozycji stojacej jest dosc niewygodnie. Musze sie strasznie pochylac do przodu i uginac kolana, zeby kontrolowac motocykl. Pozdrawiam


DL650XAL7

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5344
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Struna »

Ja mam wersję ION - one mają do wyboru dwa punkty mocowania ( wysokości ), plus jak zdejmiesz gumową nakładkę to odpada jeszcze z 1-1,5 cm
Jeżeli zależy Ci tylko na opuszczeniu niżej to ION będą ok - szczególnie że cena jest zdecydowanie korzystniejsza niż EVO.
Przy czym do "gołych" ION trzeba jeszcze dobrać adaptery pod dany motocykl.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 291
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: Obniżenie stopek kierowcy

Post autor: Bip »

Struna, dziekuje za informacje.


DL650XAL7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne do Vstrom-a”