DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
W czerwcu Ziutek dostał nowy tempomat własnoręcznie utoczony: post126068.html#p126068
Z kolei w lipcu po paciaku parkingowym dostał nowe łamane klamki V-Trec. Tu cała historia: post126563.html#p126563
Tera drapię się po łepetynie i po tylnej kieszeni, czy następne będą handbary czy raczej halogeny...
Z kolei w lipcu po paciaku parkingowym dostał nowe łamane klamki V-Trec. Tu cała historia: post126563.html#p126563
Tera drapię się po łepetynie i po tylnej kieszeni, czy następne będą handbary czy raczej halogeny...
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Halogeny, w sensie dodatkowe, to bym sobie też dołożył, tylko ledowe, bo mam spodnie i kurtkę elektryczna i już mi solidnie spada napięcie, szczególnie, jak jeszcze włączę grzane manetki.
DL650XAL7
Online
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
@MrWaski te nowe klamki już połamałeś?!?
Pozdrawiam,
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Jacek
______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|
Forum powinno być jak Media Markt...
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Dziś Ziutek był na przeglądzie po 12 miesiącach.
Poprosiłem by świec nie wymieniali. Poza tym wszystko w porzo. Wymieniony olej, filtr oleju, podkładka pod korek spustowy oleju.
Kontrola wszystkiego. Zeszło 3 godzinki. Zanim zdążyłem pogadać i pooglądać motorki, było zrobione.
Ziutek wyjechał wymyty i wypucowany, myślę że się ucieszył.
Poprosiłem by świec nie wymieniali. Poza tym wszystko w porzo. Wymieniony olej, filtr oleju, podkładka pod korek spustowy oleju.
Kontrola wszystkiego. Zeszło 3 godzinki. Zanim zdążyłem pogadać i pooglądać motorki, było zrobione.
Ziutek wyjechał wymyty i wypucowany, myślę że się ucieszył.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
A podbili Ci gwarancję?
I czy wymyłeś również zakamarki za sprężyą tylnego amortyzatora?
I czy wymyłeś również zakamarki za sprężyą tylnego amortyzatora?
Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Podbili. Wymyli tylko z wierzchu. Zakamarki sam ogarniam.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Dziś przyszło od kitjców podwyższenie kierownicy 30 mm.
Założyłem, dokręciłem 23 Nm i przetestowałem. Linki i kabelki stykły. Troszkę tylko podgiąłem jedno ucho od wężyka hamulca. Teraz na stojaka dużo wygodniej! W pozycji siedzącej też bardziej wyprostowany jestem.
PS
Była mała awaria. Zahaczyłem łokciem o pudełko ze śrubkami i jedna stara śruba, dwie podkładki i zaślepka łba imbusa przepadły na amen. Pewnie leżą gdzieś na silniku albo chłodnicy... Zdjąłem bak i plastiki i ni ma. Pędzę szukać zaślepek na jakimś allegro, choć to tylko jakaś tam estetyka.
Założyłem, dokręciłem 23 Nm i przetestowałem. Linki i kabelki stykły. Troszkę tylko podgiąłem jedno ucho od wężyka hamulca. Teraz na stojaka dużo wygodniej! W pozycji siedzącej też bardziej wyprostowany jestem.
PS
Była mała awaria. Zahaczyłem łokciem o pudełko ze śrubkami i jedna stara śruba, dwie podkładki i zaślepka łba imbusa przepadły na amen. Pewnie leżą gdzieś na silniku albo chłodnicy... Zdjąłem bak i plastiki i ni ma. Pędzę szukać zaślepek na jakimś allegro, choć to tylko jakaś tam estetyka.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Zamontowałem Ziutkowi poprzeczkę i siatkę 3D.
- Załączniki
-
- 20230820_055258.jpg (251.38 KiB) Przejrzano 894 razy
-
- 20230820_055156.jpg (177.37 KiB) Przejrzano 894 razy
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Ziutek dostał nowe czujniki TPMS. Będę testował, bo podszedłem do tematu jak pies do jeża... Jednak wielu to chwali, więc po ostatnim kapciu spowodowanym badziewiastymi czujnikami, zaryzykowałem nowe rozwiązanie.
https://pl.aliexpress.com/item/10050027 ... pt=glo2pol
Link do siatki s.V.p.
https://pl.aliexpress.com/item/10050027 ... pt=glo2pol
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Dziś sprezentowałem Ziutkowi nowe lampy LED. 2 x 20 W, 2 x 2000 lm.
Wg kitajskich oznaczeń "homologacyjnych" F3 PL 04 E9, są to lampy przeciwmgłowe. No i super! Dalekosiężnych nie potrzebuję, Suzuki wali długimi jak trza.
@pepperss muchass gracias za załatwienie lampek!
Co ciekawe, dali w nich bezpieczik 30A! Zwrócił mi uwagę na to peppers, więc pierwsze co, to wrzuciłem lampki na warsztat i pomierzyłem o so chozzi...
Dla napięcia 14 V, pobór prądu jest ok 3 A. Gdy obniżę napięcie do 8 V, świecą tak samo mocno, ale prąd wzrasta do ponad 4 A. Wiadomo że w rozladowanym akumulatorze napięcie spada nawet do 8 V. Ciekaw byłem co będzie jak obniżę napięcie jeszcze bardziej? Okazało się że już przy minimalnym spadku poniżej 8 V, gwałtownie spada jasność świecenia i prąd. Bardzo dobrze to zrobili! Albo zerżnęli...
Wniosek jest taki, że bezpieczik 5 A spokojnie da radę. Zwłaszcza, że chwilowe skoki prądu, np. przy włączaniu, bezpieczniki samochodowe znoszą bez problemu.
Wg kitajskich oznaczeń "homologacyjnych" F3 PL 04 E9, są to lampy przeciwmgłowe. No i super! Dalekosiężnych nie potrzebuję, Suzuki wali długimi jak trza.
@pepperss muchass gracias za załatwienie lampek!
Co ciekawe, dali w nich bezpieczik 30A! Zwrócił mi uwagę na to peppers, więc pierwsze co, to wrzuciłem lampki na warsztat i pomierzyłem o so chozzi...
Dla napięcia 14 V, pobór prądu jest ok 3 A. Gdy obniżę napięcie do 8 V, świecą tak samo mocno, ale prąd wzrasta do ponad 4 A. Wiadomo że w rozladowanym akumulatorze napięcie spada nawet do 8 V. Ciekaw byłem co będzie jak obniżę napięcie jeszcze bardziej? Okazało się że już przy minimalnym spadku poniżej 8 V, gwałtownie spada jasność świecenia i prąd. Bardzo dobrze to zrobili! Albo zerżnęli...
Wniosek jest taki, że bezpieczik 5 A spokojnie da radę. Zwłaszcza, że chwilowe skoki prądu, np. przy włączaniu, bezpieczniki samochodowe znoszą bez problemu.
- Ocena: 5.88235%
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Wracając z pracy, wstąpiłem do Suzuki żeby sie spytać gdzie jest ta wtyczka do której podłączają oryginalne lampki. Nie mogłem jej znaleźć w swoim motórze. Serwisant pokazał mi ją. W salonie na DL-u widać było tę wtyczkę na wierzchu, u mnie była zamotana taśmą kilka centymetrów głębiej, za gumową rurą od chłodzenia. MAM JĄ!!!
Takie same wtyczki kiedyś kupiłem z polecenia naszego forum --> post124035.html#p124035, tak więc będę miał lampki podłączone profesjonalnie.
Pozostało pomierzyć, który bezpiecznik za to odpowiada i jaką ma wartość. W serwisie podpinają do tej wtyczki i oryginalne lampki, i oryginalne grzanetki. Zatem powinno być sporo zapasu prądowego. Zobaczymy.
Tera idę się zdrzemnąć, bo mnie robota dziś wykończyła.
c.d.n.
Takie same wtyczki kiedyś kupiłem z polecenia naszego forum --> post124035.html#p124035, tak więc będę miał lampki podłączone profesjonalnie.
Pozostało pomierzyć, który bezpiecznik za to odpowiada i jaką ma wartość. W serwisie podpinają do tej wtyczki i oryginalne lampki, i oryginalne grzanetki. Zatem powinno być sporo zapasu prądowego. Zobaczymy.
Tera idę się zdrzemnąć, bo mnie robota dziś wykończyła.
c.d.n.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Światełka zainstalowane. Teraz muszę wyjechać w nocy na testy.
Pierwsze wrażenia niezłe. Trochę widać różnicę w kolorze między żarówką a ledem. Cóż... Na ostatnim zlocie widziałem fajną ledową lampę główną. Ale to chyba dopiero jak się gwarancja Ziutkowi skończy.
Dodatkowo kupiłem i zainstalowałem nowy uchwyt na smarkfona z amortyzacją. Trochę wielki, ale bardzo stabilny. Stary chiński X-grip Ram-mount, na byle szutrach, latał jak żyd po pustym sklepie...
c.d.n
Pierwsze wrażenia niezłe. Trochę widać różnicę w kolorze między żarówką a ledem. Cóż... Na ostatnim zlocie widziałem fajną ledową lampę główną. Ale to chyba dopiero jak się gwarancja Ziutkowi skończy.
Dodatkowo kupiłem i zainstalowałem nowy uchwyt na smarkfona z amortyzacją. Trochę wielki, ale bardzo stabilny. Stary chiński X-grip Ram-mount, na byle szutrach, latał jak żyd po pustym sklepie...
c.d.n
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Uchwyt na telefon się sprawdził. Rewelacja. Polecam: https://motoluka.pl/uchwyty-na-telefon- ... 31239.html
. W ubiegłym tygodniu doszło poszerzenie lusterek: https://motoluka.pl/predluzenie-lustere ... 10-pp.html
.
. W ubiegłym tygodniu doszło poszerzenie lusterek: https://motoluka.pl/predluzenie-lustere ... 10-pp.html
.
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Re: DL 650 XT 2022 vel Ziutek
Dopieszczania Ziutka ciąg dalszy.
Ponieważ mam w planach nauczyć się obsługi szprych w motórze samodzielnie, postanowiłem kupić do warsztatu jeszcze jeden klucz dynamometryczny (mam już 3). W manualu serwisowym Suzuki nakazuje kontrolę i dociągnięcie szprych co 6000 km!
Vide: post136863.html#p136863
Po kilku sezonach klucz się wróci.
Najmniejszy jaki mam to King Tony 5-25 Nm. Wg serwisówki szprychy dociąga się momentem 5,5 Nm, postanowiłem więc kupić taki 2-10. Jak wiadomo, narzędzia tego typu są najdokładniejsze gdy zakres jest nie za duży i nie działamy na granicy zakresów. Np. błąd pomiaru 4% dla 25 Nm to 1 Nm! Znając marketingowe wymogi, na pewno nie pochwalą się nigdzie na jakim zakresie jaki jest błąd. Ot, dołączą misterny certyfikat z kalibracji i wszystko. O dziwo, nigdzie nie znalazłem błędów Wery o której dalej - bardzo spodobał mi się ten kluczyk, choć dość drogi.
Po analizie rynku i opinii (tych sensownych w necie jak na lekarstwo), do finału konkurencji zakwalifikowałem dwa:
- Jonnesway T27010N 2-10 Nm - Allegro 289 PLN
- Wera 05075801001 Safe-Torque A2 2-12 Nm - Amazon 752 PLN (Allegro 920 PLN)
Trochę droga ta Wera, ale zawsze była to czołówka w tym temacie. Od 80 lat na całym świecie... Już prawie miałem ją wziąć, ale poczytałem komentarze na Amazonie i się przeraziłem. Było wiele przypadków, że klucze szybko się psuły, skala w środku odpadała i latała, no masakra...
Zatem wziąłem sprawdzonego Jonneswaya. 3 razy tańszy i nikt w komentarzach nie narzekał na niego. Błąd podają jako dokładność +/- 4%, więc w interesujących mnie zakresach jest spoko. Od wielu lat używam swoje trzy King Tony i nigdy mnie nie zawiodły.
Jakby co, sprawdzenie dokładności kalibracji można zrobić samemu kawałkiem metrowej rurki z przyspawaną śrubą na klucz z jednej strony i wagą z drugiej.
PS
W warsztacie unikam jak ognia wszelkich nowoczesnych narzędzi cyfrowych ze skalą elektroniczną, chyba że nie ma wyjścia (multimetr, oscyloskop, twardościomierz, obrotomierz, pirometr). Mam jedną taką suwmiarkę na bateryjki, ale na co dzień używam pięć innych analogowych, a ta leży, bo kilka razy przy toczeniu bardzo się na niej zawiodłem. Fakt że to jest suwmiarka budżetowa, ale na profesjonalne za kilka tysięcy w moim hobby mnie nie stać.
Cool
Ponieważ mam w planach nauczyć się obsługi szprych w motórze samodzielnie, postanowiłem kupić do warsztatu jeszcze jeden klucz dynamometryczny (mam już 3). W manualu serwisowym Suzuki nakazuje kontrolę i dociągnięcie szprych co 6000 km!
Vide: post136863.html#p136863
Po kilku sezonach klucz się wróci.
Najmniejszy jaki mam to King Tony 5-25 Nm. Wg serwisówki szprychy dociąga się momentem 5,5 Nm, postanowiłem więc kupić taki 2-10. Jak wiadomo, narzędzia tego typu są najdokładniejsze gdy zakres jest nie za duży i nie działamy na granicy zakresów. Np. błąd pomiaru 4% dla 25 Nm to 1 Nm! Znając marketingowe wymogi, na pewno nie pochwalą się nigdzie na jakim zakresie jaki jest błąd. Ot, dołączą misterny certyfikat z kalibracji i wszystko. O dziwo, nigdzie nie znalazłem błędów Wery o której dalej - bardzo spodobał mi się ten kluczyk, choć dość drogi.
Po analizie rynku i opinii (tych sensownych w necie jak na lekarstwo), do finału konkurencji zakwalifikowałem dwa:
- Jonnesway T27010N 2-10 Nm - Allegro 289 PLN
- Wera 05075801001 Safe-Torque A2 2-12 Nm - Amazon 752 PLN (Allegro 920 PLN)
Trochę droga ta Wera, ale zawsze była to czołówka w tym temacie. Od 80 lat na całym świecie... Już prawie miałem ją wziąć, ale poczytałem komentarze na Amazonie i się przeraziłem. Było wiele przypadków, że klucze szybko się psuły, skala w środku odpadała i latała, no masakra...
Zatem wziąłem sprawdzonego Jonneswaya. 3 razy tańszy i nikt w komentarzach nie narzekał na niego. Błąd podają jako dokładność +/- 4%, więc w interesujących mnie zakresach jest spoko. Od wielu lat używam swoje trzy King Tony i nigdy mnie nie zawiodły.
Jakby co, sprawdzenie dokładności kalibracji można zrobić samemu kawałkiem metrowej rurki z przyspawaną śrubą na klucz z jednej strony i wagą z drugiej.
PS
W warsztacie unikam jak ognia wszelkich nowoczesnych narzędzi cyfrowych ze skalą elektroniczną, chyba że nie ma wyjścia (multimetr, oscyloskop, twardościomierz, obrotomierz, pirometr). Mam jedną taką suwmiarkę na bateryjki, ale na co dzień używam pięć innych analogowych, a ta leży, bo kilka razy przy toczeniu bardzo się na niej zawiodłem. Fakt że to jest suwmiarka budżetowa, ale na profesjonalne za kilka tysięcy w moim hobby mnie nie stać.
Cool
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek