
UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Żarówki
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Żarówki
Ale reflektory z ksenonem nie oslepiaja wcale bardziej niz zarnikowe, pod warunkiem, ze do zarnikowego nie wlozysz sobie ksenona 

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Tags:
Re: Żarówki
Dobry ksenon - czyli prawidłowo ustawiony, z działającym układem poziomowania, nieporysowanym kloszem i czystą soczewką - powinien dawać tak samo ostrą granicę między światłem a cieniem jak dobry halogen. Bardziej oślepia na nierównościach i przy przejazdach przez wzniesienia, czyli tam gdzie nie ma siły żeby nie zaświecił kierowcy z przeciwka w oczy, ale na płaskiej drodze to też nie powinno mieć miejsca.
Inna rzecz, że światła, jako nie objęte szczegółowymi normami i testami, są przez producentów często traktowane po macoszemu. Od niedawna amerykański IIHS zaczął przeprowadzać testy oświetlenia, i wyniki (również dla świateł ksenonowych i LED) są mało pocieszające...
http://www.iihs.org/iihs/news/desktopne ... mprovement
Inna rzecz, że światła, jako nie objęte szczegółowymi normami i testami, są przez producentów często traktowane po macoszemu. Od niedawna amerykański IIHS zaczął przeprowadzać testy oświetlenia, i wyniki (również dla świateł ksenonowych i LED) są mało pocieszające...
http://www.iihs.org/iihs/news/desktopne ... mprovement
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Żarówki
Ciekawy temat, pójdę dalej w las. Czyli z waszych wypowiedzi wnioskuję że samochodach starszych niż 10 letnie mające fabryczne xenony powinno się wymieniać lampy na nowe ? Codziennie z racji mojej pracy widuję takie samochody kilku letnie w których klosze lamp są zmatowiałe lub porysowane. Mało tego jak wymieniam żarnik i mówię poproszę drugi a gościu mówi że jemu nie przeszkadza gdy jeden świeci inaczej to ręce mi opadają. Ja już się uodporniłem na ludzką głupotę. Albo jeszcze inny przypadek stwierdzam że walnięta jest przetwornica i mówię wymiana 800 zł a gościu na to za 200 to ja mam całą lampę tylko że zwykłą to ja sam sobie wymienię, jedzie taki do domu wymienia lampę i widzę jak jeździ, w lewym oku xenon a w prawym zwykła lampa.
Darek
DL 650
DE 800
tel.501256082
DL 650
DE 800
tel.501256082
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Żarówki
A co powiesz na "jozkow" ktorzy wymieniajac zarowke montuja ja w nieprawidlowym ustawieniu (obracaja sobie ja dowolnie w pierwsze w miare pasujace ulozenie w reflektorze) ? 

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Żarówki
Czytałem w jednym z czasopism motoryzacyjnych artykuł na temat celowego postarzania produktów, gdzie autor powoływał się na nieoficjalną wypowiedź jednego z konstruktorów z dużej japońskiej firmy (z kontekstu odniosłem wrażenie, że może chodzić o Toyotę), który ponoć dostał od przełożonych polecenie, żeby zrezygnować w reflektorach z tworzywa odpornego na starzenie i zamiast tego zastosować takie, które po 8-10 latach będzie żółkło i matowiało. Samochód zaczyna wyglądać brzydko, reflektory są coraz częściej całkowicie nierozbieralne, wymiana w tak starym samochodzie - zupełnie nieopłacalna, i klient zaczyna myśleć o kupnie nowego, a o to przecież chodzi...
I tu ciekawostka - mam Toyotę Camry z 1995 roku, z plastikowymi kloszami, które nie są może idealnie przejrzyste, ale poza leciutkim podbarwieniem tworzywa nic się z nimi nie dzieje. A patrząc na kilka lat młodsze Yarisy, Corolle, Avensisy - mało która ma przejrzyste klosze.
Z drugiej strony - ja jestem pod tym względem wyjątkowo "praworządny". Strasznie przeszkadzają mi pojazdy oślepiające innych, podobnie jak chińskie LED-y, niehomologowane, niebieskawe żarówki itp., więc sam bardzo dbam o to, żeby w moich pojazdach światła były bez zarzutu. Cały czas myślę o wymianie lamp w Camry (bo są przerabiane z symetrycznych przez wklejenie wewnątrz kompletnych lamp H4, a przez to świecą strasznie wąsko i są dramatycznie słabe). Na razie powstrzymuje mnie koszt, bo ściągnięcie 2 lamp z USA + przeróbka na asymetryczne soczewki to przynajmniej jakieś 2000 zł, czyli połowa wartości auta, ale kiedyś się pewnie na to i tak szarpnę
. Nie mógłbym chyba spać gdyby dwie lampy świeciły mi różnie 
A wracając do ksenonów - nikt wymiany nie wymusi, zwłaszcza że to koszty jeszcze o rząd wielkości wyższe niż u mnie. Ale gdyby diagności sprawdzali działanie układu poziomowania i zwracali uwagę na to, czy klosz zbytnio nie rozprasza światła (a przepolerowanie go to już jest wydatek do przełknięcia, tym bardziej że można to zrobić samemu), a w razie niezgodności nie podbijali przeglądów, to jeździłoby się nocą znacznie przyjemniej.
Ale się rozpisałem...
I tu ciekawostka - mam Toyotę Camry z 1995 roku, z plastikowymi kloszami, które nie są może idealnie przejrzyste, ale poza leciutkim podbarwieniem tworzywa nic się z nimi nie dzieje. A patrząc na kilka lat młodsze Yarisy, Corolle, Avensisy - mało która ma przejrzyste klosze.
Z drugiej strony - ja jestem pod tym względem wyjątkowo "praworządny". Strasznie przeszkadzają mi pojazdy oślepiające innych, podobnie jak chińskie LED-y, niehomologowane, niebieskawe żarówki itp., więc sam bardzo dbam o to, żeby w moich pojazdach światła były bez zarzutu. Cały czas myślę o wymianie lamp w Camry (bo są przerabiane z symetrycznych przez wklejenie wewnątrz kompletnych lamp H4, a przez to świecą strasznie wąsko i są dramatycznie słabe). Na razie powstrzymuje mnie koszt, bo ściągnięcie 2 lamp z USA + przeróbka na asymetryczne soczewki to przynajmniej jakieś 2000 zł, czyli połowa wartości auta, ale kiedyś się pewnie na to i tak szarpnę


A wracając do ksenonów - nikt wymiany nie wymusi, zwłaszcza że to koszty jeszcze o rząd wielkości wyższe niż u mnie. Ale gdyby diagności sprawdzali działanie układu poziomowania i zwracali uwagę na to, czy klosz zbytnio nie rozprasza światła (a przepolerowanie go to już jest wydatek do przełknięcia, tym bardziej że można to zrobić samemu), a w razie niezgodności nie podbijali przeglądów, to jeździłoby się nocą znacznie przyjemniej.
Ale się rozpisałem...
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Żarówki
Ja wam powiem, że po 10 latach klosze mi zmatowiały (jak w każdym aucie), polerka u fachowca za przyzwoitą kasę i dalej święcą się pięknie, poziomowanie i spryski działają jak trzeba dla mnie to podchodzi pod normalną obsługę auta. Procent źle ustawionych świateł jest u nas ogromny, a im wyższe auto tym większe niebezpieczeństwo dla reszty na drodze. Jak ktoś z KGP chce zrobić coś dla ludzi to nie zrobią jakąś kampanię społeczną + ostre wyłapywanie "latarników".darekkaw pisze:Ledy wylądowały w samochodzie, wczoraj po pracy około 19 postawiłem żony C5 wyposażone w fabryczne xenony i mojego voyagera na ledach obok siebie. Testy przeprowadziłem na łące, mogę śmiało powiedzieć że ledy świecą tak samo jak ksenon, oraz że na xenonie jak i na ledzie nie widać odcięcia jak dla zwykłych żarówek. Jedne i drugie rozpraszają światło.
A z innej beczki, naszej motocyklowej. Do pasji doprowadzają mnie koledzy motocykliści z "zenonami", drogowymi i wszelkiej maści dalekosiężnymi jebitnymi halogenami.


Wbrew pozorom, światła to naprawdę ważna sprawa we wszelkich toczydłach!

Zdrówko シモン 
Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Re: Żarówki
gorghu pisze:Ja u siebie używam Philips White Vision. W takim zestawie (2xH4 + 2x postojówka)
Specyfikacja techniczna:
strumień światła - 1650/1000 lm
barwa - 4300K
strumień światła - 60% więcej niż standardowa żarówka
szkło kwarcowe
trwałość - 450 h
Świecą naprawdę fajnie. Na pewno lepiej od takich standardowych. Choć po zamontowaniu halogenów ledowych stwierdziłem że barwa nie jest aż tak bardzo biała jak mi się wcześniej wydawało
Czy tylko moje postojowki z tego zestawu świecą na niebiesko, czy możne Wam to po prostu nie przeszkadza?
Re: Żarówki
Moje W5W z zestawu Philipsa świecą na biało, tak jak żarówki. Na postoju dają niebieską poświatę ale to jak nie świecą.
Jawa 350 => V-Strom 650XT AL5
-
- A+B
- Posty: 810
- Rejestracja: 08 sty 2017, 16:50
Re: Żarówki
W DL-L2 były zamontowane pseudo ksenony , widać było wypalenie w lampie , ciemna linia na odbłyśniku . W nowym mam zamontowane żarówki firmy Osram
NIGHT BREAKER - polecam
NIGHT BREAKER - polecam
Re: Żarówki
PHILIPS WHITE VISION
http://www.ebay.com/itm/322332040533?_t ... EBIDX%3AIT
Górę wzięły pobudki patriotyczne, ze w Polsce wyprodukowane, i kupiłem na ruskiej aukcji.....
http://www.ebay.com/itm/322332040533?_t ... EBIDX%3AIT
Górę wzięły pobudki patriotyczne, ze w Polsce wyprodukowane, i kupiłem na ruskiej aukcji.....
Re: Żarówki
Pany mam pytanie laika jak wymienić żarówki postojowe? Patrze lukam i nie wiem. Nie chce nic urwać wiec proszę o poradę.
Suzuki DL 1000 K4
Online
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2320
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Żarówki
Jak masz male gibkie raczki, to podejdziesz bez rozbierania czachy. Przekrecasz oprawke o 45* (jak bys wykrecal).KIERAS pisze:Pany mam pytanie laika jak wymienić żarówki postojowe? Patrze lukam i nie wiem. Nie chce nic urwać wiec proszę o poradę.
Podczas wymiany lepiej niech w poblizu nie bedzie dzieci i wrazliwych na bluzgi kobiet.

( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Żarówki
Ja wymieniłem bez rozbierania, popróbuj to spokojnie dasz radę.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS