Pierwsze kilometry moim 1050XT

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
repeat
AM
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2022, 13:35

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: repeat »

Xj6 pisze:
14 lip 2024, 21:12
repeat pisze:
03 lip 2024, 18:28
Xj6 pisze:
20 lut 2024, 18:17


Myślę, że pow metra albo bardzo blisko. Zmierzę i napisze, ale to trochę trza poczekać.
i zmierzyłeś już szerokość z kuframi ???
@repeat kolego. Specjalnie dla Ciebie zapierdzielalem z kuframi do garażu (a to wcale nie takie proste he he), żeby to zmierzyć. Zatem miarka pokazała ok. 100 cm szerokości. Może być plus minus 1 cm.
Dziękuję Ci serdecznie za zmierzenie, za pomoc.
Jestem na etapie uzbrajania swojego sprzęta w kufry i rozpatruję różne opcje. Jednym z kryteriów wyboru kufrów jest szerokość motka z tym całym szpejem, więc trzeba przemyśleć wszystkie opcje. Zastanawiam się jeszcze nad kuframi shad i Alu givi trekker... coś trzeba będzie wybrać. Dobrze że jest forum gdzie można skorzystać z doświadczeń kolegów.
Jeszcze raz dzięki za pomoc 😀


Suzuki V-Strom 1050

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2609
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: Smerfciamajda »

Jeśli coś mogę doradzić to jeśli jeździsz sam kup sobie kufry wąskie typu 35l na boki i duży na centralkę. Na gruby wyjazd to więcej niż potrzeba a zawsze możesz wałek na siedzenie ogarnąć. Taki wałek pomieści bardzo sporo nawet na kamping wielodniowy, a szerokość motocykla jest niewielka.
Jak jeździsz z plecaczkiem to niestety duże kufry to „must have” bo wiadomo, suszarka, kiecki, szpilki…

Ale ja np z dużymi Trk46 miałem szerokość ok 109cm całości. Na początku jak z jajkiem a potem już bez strachu. Wiadomo w korkach jak się nie cofną to nieposzalejesz ale nie jest tragicznie.



Xj6
A+B
Posty: 598
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: Xj6 »

repeat pisze:
15 lip 2024, 11:18
Xj6 pisze:
14 lip 2024, 21:12
repeat pisze:
03 lip 2024, 18:28


i zmierzyłeś już szerokość z kuframi ???
@repeat kolego. Specjalnie dla Ciebie zapierdzielalem z kuframi do garażu (a to wcale nie takie proste he he), żeby to zmierzyć. Zatem miarka pokazała ok. 100 cm szerokości. Może być plus minus 1 cm.
Dziękuję Ci serdecznie za zmierzenie, za pomoc.
Jestem na etapie uzbrajania swojego sprzęta w kufry i rozpatruję różne opcje. Jednym z kryteriów wyboru kufrów jest szerokość motka z tym całym szpejem, więc trzeba przemyśleć wszystkie opcje. Zastanawiam się jeszcze nad kuframi shad i Alu givi trekker... coś trzeba będzie wybrać. Dobrze że jest forum gdzie można skorzystać z doświadczeń kolegów.
Jeszcze raz dzięki za pomoc 😀
Dodam, że to jest ok. 10 cm szerzej niż kiera. Ale problemów nie ma. JA miałem te kufry wraz z centralką po poprzednim moto, więc nic innego nie rozpatrywałem, bo nie było sensu. Uważam, że całkiem się nieźle komponują z motocyklem, a i są praktyczne.


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

repeat
AM
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2022, 13:35

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: repeat »

Smerfciamajda pisze:
15 lip 2024, 11:33
Jeśli coś mogę doradzić to jeśli jeździsz sam kup sobie kufry wąskie typu 35l na boki i duży na centralkę. Na gruby wyjazd to więcej niż potrzeba a zawsze możesz wałek na siedzenie ogarnąć. Taki wałek pomieści bardzo sporo nawet na kamping wielodniowy, a szerokość motocykla jest niewielka.
Jak jeździsz z plecaczkiem to niestety duże kufry to „must have” bo wiadomo, suszarka, kiecki, szpilki…Obrazek

Ale ja np z dużymi Trk46 miałem szerokość ok 109cm całości. Na początku jak z jajkiem a potem już bez strachu. Wiadomo w korkach jak się nie cofną to nieposzalejesz ale nie jest tragicznie.
Masz na myśli 35 l aluminiowe givi/kappa ??
To mój faworyt... mają niecałe 25 cm szerokości x 2 czyli dochodzi ok.50 cm, a całkowita szerokość motocykla na prospektach givi to 100 cm, czyli kilka cm więcej niż szerokość kierownicy - co w korkach może mieć znaczenie...


Suzuki V-Strom 1050

repeat
AM
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2022, 13:35

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: repeat »

Xj6 pisze:
14 maja 2023, 19:05
[]
[]
1800 km za mną. Zrobię etapami drobne podsumowanie.
Szyba chroni całkiem fajnie. Ale dołożyłem fajny regulowany dwupłaszczyznowo deflektor, kt robi bardzo dobrą robotę. W sumie do 130-140 km/h można jechać z podniesioną szybą. Prędkość podróżna na autostradzie (niemieckiej) to swobodnie 150-160 km/h. Jedzie się wówczas gładko, równo i nie ma walki z wiatrem jak na nakadzie nawet z miniowiewką. To zupełnie inna jakość i komfort jazdy.
Tryby jazdy. C - do jazdy na moto, ale moim zdaniem, także do jazdy w mieście, korku. Dlatego, że jest bardzo łagodny, nie powoduje szarpania, nadmiernej nerwowości.
B - do wszystkiego, uniwersalny. Daje dobre poczucie panowania nad gazem, dobrze reaguje na odkręcenie manetki.
A - pełna ostrość reakcji na gaz. Super, ale moim zdaniem do użycia tam gdzie jest do tego miejsce, na drogach mniej zatłoczonych, gdzie jest miejsce do odwiniecia. A - w połączeniu z bardzo ostrymi hamulcami i momentem hamującym silnika, może dawać poczucie, że moto jest bardzo nerwowy i męczący w jeździe. Dlatego używam A tam gdzie nie muszę ciągle ruszać i hamować, czyli pozamiastem.
Hamowanie silnikiem. Jeśli ktoś pisze, że poprzedni DL miał silniej hamujący silnik niż 1050XT, to ja bym takim moto nie chciał jeździć. W sumie na dojeździe do świateł nie trzeba za dużo hamować, silnik zrobi to za nas jak w porę odpuścimy gaz. W 4-cylindrówce przy tym silniku to nie było hamowania w ogóle.
Hamulce są brzytwa. W zasadzie trudno mi wyobrazić sobie do cywilnych zastosowań hamulce o lepszej skuteczności. Nie wiem co można by jeszcze w nich poprawić. Jest duża dysproporcja pomiędzy przodem a tyłem, ale wynika to z kombinowanego układu. Przód hamuje też zaciskiem z tyłu. A tylny, tylko tyłem, co powoduje, że tył wydaje się jakby był jedynie spowalniaczem. Użycie przodu i tyłu plus hamowanie silnikiem powoduje, że moto zatrzymuje się bardzo gwałtownie.
Nie mam zastrzeżeń do wyświetlacza. Dla mnie ma pełną funkcjonalność. Pokazuje wszystkie niezbędne informacje. Spalanie mam z 1800 km 5,25 l. Myślę, że zeby było 6 l to trzeba go nieźle gonić.
Dołożyłem:
- deflektor,
- manetki Oxford,
- stelaże Givi plus kufry Givi,
- ledy Puig,
- gmole Heed,
- ochrona wyświetlacza (nie znoszę jak jest zakurzony, a ori zapewne się zaraz by porysował. Teraz mozna przetrzecnawet w czasie jazdy bez obaw o porysowanie),
- tankbag Givi,
- tylny błotnik Givi,
- klamki hamulca i sprzęgła Puig,
- nawigacja Tomtom 550,
- poszerzenie stopki,
- tankpad.
Jakie wymiary ma deflektor, który dołożyłeś ?
Pytam bo darkojak ma deflektory w 4 wymiarach - 25 x14, 30 x 12, 30 x 14 i 30 x 17… Stoję przed wyborem - czy mega brzydka szyba Airflow czy deflektor…. deflektor wygląda lepiej…
aha … i jeszcze pytanie - ile masz wzrostu ??


Suzuki V-Strom 1050

Xj6
A+B
Posty: 598
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: Xj6 »

repeat pisze:
02 sie 2024, 00:14
Xj6 pisze:
14 maja 2023, 19:05
[]
[]
1800 km za mną. Zrobię etapami drobne podsumowanie.
Szyba chroni całkiem fajnie. Ale dołożyłem fajny regulowany dwupłaszczyznowo deflektor, kt robi bardzo dobrą robotę. W sumie do 130-140 km/h można jechać z podniesioną szybą. Prędkość podróżna na autostradzie (niemieckiej) to swobodnie 150-160 km/h. Jedzie się wówczas gładko, równo i nie ma walki z wiatrem jak na nakadzie nawet z miniowiewką. To zupełnie inna jakość i komfort jazdy.
Tryby jazdy. C - do jazdy na moto, ale moim zdaniem, także do jazdy w mieście, korku. Dlatego, że jest bardzo łagodny, nie powoduje szarpania, nadmiernej nerwowości.
B - do wszystkiego, uniwersalny. Daje dobre poczucie panowania nad gazem, dobrze reaguje na odkręcenie manetki.
A - pełna ostrość reakcji na gaz. Super, ale moim zdaniem do użycia tam gdzie jest do tego miejsce, na drogach mniej zatłoczonych, gdzie jest miejsce do odwiniecia. A - w połączeniu z bardzo ostrymi hamulcami i momentem hamującym silnika, może dawać poczucie, że moto jest bardzo nerwowy i męczący w jeździe. Dlatego używam A tam gdzie nie muszę ciągle ruszać i hamować, czyli pozamiastem.
Hamowanie silnikiem. Jeśli ktoś pisze, że poprzedni DL miał silniej hamujący silnik niż 1050XT, to ja bym takim moto nie chciał jeździć. W sumie na dojeździe do świateł nie trzeba za dużo hamować, silnik zrobi to za nas jak w porę odpuścimy gaz. W 4-cylindrówce przy tym silniku to nie było hamowania w ogóle.
Hamulce są brzytwa. W zasadzie trudno mi wyobrazić sobie do cywilnych zastosowań hamulce o lepszej skuteczności. Nie wiem co można by jeszcze w nich poprawić. Jest duża dysproporcja pomiędzy przodem a tyłem, ale wynika to z kombinowanego układu. Przód hamuje też zaciskiem z tyłu. A tylny, tylko tyłem, co powoduje, że tył wydaje się jakby był jedynie spowalniaczem. Użycie przodu i tyłu plus hamowanie silnikiem powoduje, że moto zatrzymuje się bardzo gwałtownie.
Nie mam zastrzeżeń do wyświetlacza. Dla mnie ma pełną funkcjonalność. Pokazuje wszystkie niezbędne informacje. Spalanie mam z 1800 km 5,25 l. Myślę, że zeby było 6 l to trzeba go nieźle gonić.
Dołożyłem:
- deflektor,
- manetki Oxford,
- stelaże Givi plus kufry Givi,
- ledy Puig,
- gmole Heed,
- ochrona wyświetlacza (nie znoszę jak jest zakurzony, a ori zapewne się zaraz by porysował. Teraz mozna przetrzecnawet w czasie jazdy bez obaw o porysowanie),
- tankbag Givi,
- tylny błotnik Givi,
- klamki hamulca i sprzęgła Puig,
- nawigacja Tomtom 550,
- poszerzenie stopki,
- tankpad.
Jakie wymiary ma deflektor, który dołożyłeś ?
Pytam bo darkojak ma deflektory w 4 wymiarach - 25 x14, 30 x 12, 30 x 14 i 30 x 17… Stoję przed wyborem - czy mega brzydka szyba Airflow czy deflektor…. deflektor wygląda lepiej…
aha … i jeszcze pytanie - ile masz wzrostu ??
176 cm. Dziś zmierzę i napiszę.
Ocena: 5.88235%


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

repeat
AM
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2022, 13:35

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: repeat »

Dzięki


Suzuki V-Strom 1050

Xj6
A+B
Posty: 598
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: Xj6 »

repeat pisze:
03 sie 2024, 18:42
Dzięki
30x12


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

repeat
AM
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2022, 13:35

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: repeat »

Xj6 pisze:
06 sie 2024, 18:51
repeat pisze:
03 sie 2024, 18:42
Dzięki
30x12
Jeszcze raz Ci serdecznie dziękuję…
teraz rozkminka - czy GIVI Airflow czy dołożenie deflektora….


Suzuki V-Strom 1050

Xj6
A+B
Posty: 598
Rejestracja: 29 paź 2022, 12:23

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: Xj6 »

repeat pisze:
07 sie 2024, 02:53
Xj6 pisze:
06 sie 2024, 18:51
repeat pisze:
03 sie 2024, 18:42
Dzięki
30x12
Jeszcze raz Ci serdecznie dziękuję…
teraz rozkminka - czy GIVI Airflow czy dołożenie deflektora….
Dodam, że mam reguloway góra dół ten deflektor. Zakres regulacji, z 5 cm. Też rozkminialem. Gdyby nie wygląd air to bym ją wziął bo z nią jest ponoć cudownie cicho, ale... moto musi mi się podobać, choć nie wykluczam jednak kiedyś zmiany na air


Kawasaki ER5, Yamaha XJ6, Suzuki V-Strom 1050XT

Awatar użytkownika
biblo
A+B+C
Posty: 1597
Rejestracja: 27 wrz 2016, 22:50
Lokalizacja: W-wa

Re: Pierwsze kilometry moim 1050XT

Post autor: biblo »

AirFlow jest faktycznie paskudna (ale to kwestia gustu) i łatwo się rysuje. Z kolei mój kumpel narzekał, że podczas deszczu leci mu na twarz woda przedostająca się szparą pomiędzy dolną i górną szybą...

Trzeba jeszcze pamiętać o jednym: czym większa, wyższa, szersza szyba, tym bardziej brak wentylacji w kasku... No bo jak się całkiem zasłonimy, to niby skąd ma być :D


Pozdrawiam,
Jacek

______________________________________________
|Sportster IRON 883™|DL650AK8|Triumph Tiger Explorer XC + Honda Forza 350|

Forum powinno być jak Media Markt...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”