Prośba o pomoc :
Medycy na ulicy
Pomożecie?

ECU hacking by Carry

Wszystko to co my wiemy, a manuale nie podają :)
szerszeń
AM
Posty: 8
Rejestracja: 24 lut 2017, 10:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: szerszeń » 16 mar 2017, 15:04

Carry pisze:Poki co tylko jest mozliwosc DL 650 - do tysiąca nie mam pinouty do zgrania


Ok, jakbyś miał i chciał zgrać z DL1000 i nie było chętnych to daj znać.
Niebieski DL1000

Tags:

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1474
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Pyxis » 16 mar 2017, 15:34

Podstawa to szybkie dzialanie. Jak trwa to za dugo, to zaczynam sie zastanawiac, liczyc i takie rozne inne pierdoly rozwazac. Po co? :-)
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Remol71 » 16 mar 2017, 16:38

Jak ze spalaniem ?
2x 650

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 16 mar 2017, 18:59

W przypadku SV w dół bo standardowa map jest przelana i po zalożeniu wydechu przelotowego trzeba było zdjąć paliwo a nie dolać
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Remol71 » 16 mar 2017, 21:09

Przelana w którym momencie ?
2x 650

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 19 mar 2017, 01:41

do 20% TPS i 6000 obr jest nadlewana o podobne wartości średnie co później odlewana od 40% TPS i 6 tyś w górę - góra przelana a dół niedolany
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1474
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Pyxis » 19 mar 2017, 11:25

Blad inzynierow, czy swiadome dzialanie, dla ktorego uzasadnienie poki co nie widzimy?
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 19 mar 2017, 12:47

W przypadku SV robiłem mapę pod wydech przelotowy - w tym wypadku to zmiana w układzie generuje takie zmiany głównie.

W przypadku DL którego nagrałem dla novego (standardowy wydech) zmiany nie są tak duże (do max 10% ale podobnie czyli góa przelana a dół niedolany). Po części to emisje spalin a po części ograniczenie mocy i narowstości (a lepiej AFR zmieniać w dół niż w górę). Przynajmniej to moja teoria.
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 1636
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Centrino » 19 mar 2017, 13:33

AFR - w dół, czyli rozumiem zubożyć mieszankę??
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Remol71 » 19 mar 2017, 13:58

Przyznam, że nie bardzo rozumiem, co tam jest napisane :(
2x 650

prebenny
A
Posty: 488
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: prebenny » 19 mar 2017, 14:13

AFR - Air-Fuel ratio czyli stosunek ilości paliwa do powietrza. W benzyniaku idealny AFR to bodajże ok 14.5? Tu mnie pewnie Carry poprawi, bo benzyniakami się nigdy nie interesowałem, bo chipowałem tylko swojego diesla, gdzie AFR nie ma prawie żadnego znaczenia (tj no może ilość dymu z rury ;) ).
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Remol71 » 19 mar 2017, 14:22

Nie chodzi o skrót AFR, tylko o sens wypowiedzi.
2x 650

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1474
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Pyxis » 19 mar 2017, 14:32

No bo pierwsza wypowiedz kolegi @Carry przeczy drugiej. :)
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 531
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: novy » 19 mar 2017, 15:10

A kij tam z tymi aframi, doleci komp to wam powiem czy coś daje czy nie. Dla mnie ważne to jak będzie jeździł a nie dane na papierze.
DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 19 mar 2017, 15:21

to po kolei:

AFR - Tak jak "prebenny" napisał jest to stosunek (i tutaj poprawka) Powietrza do paliwa - idealne 14,7 (generalnie to jest odwrotność lambdy). Najwięcej momentu i mocy generuje się w okolicach 12.8 na hamowni i 13.2 na drodze. AFR idący w górę to więcej powietrza

Najlepiej będzie jak to pokażę na przykładzie DL 650 2003-2006 i SV 2003-2006.

Póki co zajmijmy się DL 650:

Poniżej zmiana procentowa fabrycznej mapy paliwa przy wydechu standardowym:

Obrazek

Zielone to dolanie paliwa a czerwone odlanie paliwa, żółte to stan bez zmian. Natężenie kolorów określa intensywność zmian. Oś X to % TPS (otwarcia przepustnicy) a oś Y obrot/min. Jak widzicie względem fabrycznej mapy paliwa dół się nadlewa a górę odlewa. Dół był niedolany ze względu na emisje a góra przelana (chociaż w tym przypadku bardzo delikatnie) ze względu na kastrowanie mocy możliwej do wygenerowania. Przelanie tak jak i niedolanie ogranicza moc i moment, przy czym przelanie jest bezpieczniejsze na wysokich obrotach gdzie powietrza jest więcej i może wypalać elementy silnika jeśli AFR będzie za wysoki. Na niskich obrotach jest to częściowo ogarniane przez drugie przepustnice (STP) dlatego tam można sobie pozwolić na niedolanie fabryczne dla spełnienia emisji. Jednocześnie STP są przymknięte i tak naprawdę powietrza jest jeszcze mniej w układzie.



Poniżej mapa dla pełnego układu przelotowego pod SV 650 2006:

Obrazek

Widzicie różnice. Z racji że to praktycznie te same silniki główny wpływ na zmiany w mapie (jej dostosowania pod setup) ma w tym wypadku układ wydechowy.


Miałem wrażenie, że to było w miarę spójne ale liczę że to klaruje sprawę.
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 1636
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Centrino » 19 mar 2017, 15:42

Jakoś mi to nazewnictwo nie pomaga, nadlanie, odlanie - przecież to bez sensu jest. Co z cylindra odlewa się paliwo?? A skąd je w tym cylindrze wziąć skoro niedobre zwory się otwierają i wydmuchują spaliny wraz z ewentualnie niedopaloną mieszanką??

Nie będzie bardziej poprawne nazewnictwo mieszanka uboga, mieszanka bogata??
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

Awatar użytkownika
Carry
A1
Posty: 40
Rejestracja: 07 mar 2017, 07:48

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Carry » 19 mar 2017, 16:09

Jeśli mamy w to iść to mi chodzi o wydłużenie lub skrócenie czasu otwarcia wtrysków - tak jest najdokładniej
ECU flashing - Carry/MotoTune
+48600403686
Polub Nas:
https://www.facebook.com/mototunepl

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Remol71 » 19 mar 2017, 17:25

A co z przedmuchem mieszanki przy przelotowym wydechu ?
2x 650

prebenny
A
Posty: 488
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: prebenny » 19 mar 2017, 17:28

Centrino chodzi o dawkowanie paliwa. Do do x ilości powietrza dawkujesz y ilości paliwa.

Przy 'idealnym' AFR 14.7 wygląda to tak, że 'dawkujesz' 14,7j powietrza na każdą jednostkę paliwa.

'Podlanie' to zwiększenie dawki paliwa dla danej ilości powietrza - czyli zmniejszamy AFR - 14,7 j powietrza - 1.2 j paliwa (lub 13.2 j powietrza : 1 j paliwa) - czyli mamy 'bogatszą' mieszankę. Liczby z kosmosu więc nie porównuj tych dwóch przykładów ;)

Przy 'odlaniu' sytuacja odwrotna - dla 14,7 j powietrza dajemy 0.8 j paliwa (lub 15 j powietrza : 1 j paliwa) czyli mamy uboższą mieszankę.

Remol co do tłumików to też chyba oddzielna sprawa. Wydechy są 'wyliczone' na konkretne parametry, dlatego ingerencja w wydech bez zmiany map w 99% kończy się spadkiem mocy (optymistycznie licząc, że 1% ludzi zmieniających wydechy wie co robi). Dlatego w benzyniakach nie wycinamy katalizatorów, nie wstawiamy strumiennic itp itd (mowa o wolnossącej benzynie - silniki doładowane turbiną/kompresorem to 'inna bajka').
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Remol71
A2
Posty: 282
Rejestracja: 04 paź 2016, 15:24
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: ECU hacking by Carry

Postautor: Remol71 » 19 mar 2017, 17:41

prebenny pisze:...
Remol co do tłumików to też chyba oddzielna sprawa. Wydechy są 'wyliczone' na konkretne parametry, dlatego ingerencja w wydech bez zmiany map w 99% kończy się spadkiem mocy (optymistycznie licząc, że 1% ludzi zmieniających wydechy wie co robi).....

Ale ja to wiem. Stąd moje pytanie.
2x 650


Wróć do „Patenty i usprawnienia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości