Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Brawo ty zawsze trochę kasy zaoszczędzone no i ta satysfakcja że się coś samemu zrobiło. Przyjemności z jazdy oby zawsze dowiózł ciebie do celu i nigdy nie zawiódł. LWG
Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom DL650 k 5 czarny oraz DL 650 z 2024 roku model 2025 niebieski
Tags:
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Fajnie że się udało i jakąś cegiełkę dołożyłem, wspólnymi siłami zrobiliśmy fajną instrukcję do tej czynności z której wiele osób na pewno skorzysta
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
super! jak będę sprawdzał przy 100k km to na pewno się przyda.
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Odkopuje trochę temat Panowie ale chce się poradzić doświadczonych.
Wziąłem się za kontrolę luzow zaworowych i chciałem się Ciebie poradzic
Pacjent 64,5tys AL5 mały dl
Wyszło mi tak:
- przedni cylinder że ma luzy ok. 0.13 na prawym i lewym ssacym i 0.2 na obu wydechowycm
- pomierzone płytki na ssacych to 188 i 185 (dwa razy sprawdzałem) i 175 na obu wydechowych
- tylny 0.1 na prawym i 0.15 na lewym ssacym i 0.2 na lewym i ok. 0.22-0.23 na prawym wydechowym
Z tymi granicznym sprawa oczywista ale powiedzcie mi proszę czy te przypadki 0.13, 0.23 no i ewentualnie 0.15 ruszać i wymieniać na zaś?
Wziąłem się za kontrolę luzow zaworowych i chciałem się Ciebie poradzic
Pacjent 64,5tys AL5 mały dl
Wyszło mi tak:
- przedni cylinder że ma luzy ok. 0.13 na prawym i lewym ssacym i 0.2 na obu wydechowycm
- pomierzone płytki na ssacych to 188 i 185 (dwa razy sprawdzałem) i 175 na obu wydechowych
- tylny 0.1 na prawym i 0.15 na lewym ssacym i 0.2 na lewym i ok. 0.22-0.23 na prawym wydechowym
Z tymi granicznym sprawa oczywista ale powiedzcie mi proszę czy te przypadki 0.13, 0.23 no i ewentualnie 0.15 ruszać i wymieniać na zaś?
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Właśnie jestem świeżo po regulacji zaworów. Wymieniałem wszystkie płytki, także te które były jeszcze w normie, aby wszystkie były w górnej granicy tolerancji. Koszt płytek niewielki, a różnica w robocie czy wymieniam jedną czy wszystkie prawie żadna.
W posiadaniu Honda CBF125, Suzuki DL650 K8, Honda CB500F, BMW F800GS, Honda NC750X żony.
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
no ja tez tak zrobie
jednak z ta z 0,13 luzu i plytka 188 chyba przejde na 185 (luz 0,16) zeby nie wskoczyc na 0.21 - chociaz przy dokladnosci pomiaru szczelinomierzami to nie wiem czy nie przejs poprostu tez na plytke 180 anie 185
jednak z ta z 0,13 luzu i plytka 188 chyba przejde na 185 (luz 0,16) zeby nie wskoczyc na 0.21 - chociaz przy dokladnosci pomiaru szczelinomierzami to nie wiem czy nie przejs poprostu tez na plytke 180 anie 185
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
180 to będziesz miał (jak z resztą napisałeś) 0.21. Myślę, że to nie duży problem, choć zaraz po rozruchu przez kilka sekund może się zdarzyć, że przez chwilkę zaworki poklepią sobie. Ja bym chyba robił na 0.21
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
tak wlasnie zrobie bo tak jak mowilem dokladnosc pomiaru przy szczelinomierzach o skoku 0.05 pozostawia pole - rownie dobrze moze wyjsc w pkt 0.2
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Witam. Chciałbym ruszyć ponownie temat. Po zakupie w kwietniu nie robiłem jeszcze regulacji, ale ciągle nie daje mi to spokoju. W zasadzie nie robię tego tylko ze względu na totalny brak doświadczenia w takiej mechanice. Nasuwają mi się pytania, bo Wasze przebiegi podawane przy kontroli są dość duże. Mój przy zakupie 37k, teraz jest 43k. Niestety czy to prawdziwe liczby- nikt nie wie. Czy było to kiedykolwiek kontrolowane też nie wiadomo. Pytanie nr 1- czy Wasze zdanie jest takie, że koniecznie sprawdzić luzy? Pytanie 2- Są jakieś objawy, że zbliża się koniec? Czy nagle dojdzie do poważnej awarii i koniec ?
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
@Leszek87 - z przebiegu nie wynika zbliżająca się tragedia. Jeżeli jednak nie jesteś pewny tego przebiegu (a wynika, że nie) to nie zaszkodzi sprawdzić tego bardzo ważnego dla pracy silnika parametru. Jednak jeżeli nie masz doświadczenia w posługiwaniu się szczelinomierzem to musisz rozważyć oddanie sprzętu do jakiegoś mechanika.
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Informacyjnie, załączę swoja tabelka , przed wiosna planuje poprawić tył na bardziej zbliżone do nominału, wymiana i pomiary przy 72 tyś:
Przy tym przebiegu napinacze na około 11-12 zębów.
Przy tym przebiegu napinacze na około 11-12 zębów.
- Załączniki
-
- pomiarzaw.JPG (43.67 KiB) Przejrzano 1271 razy
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Witam wszystkich. Mam AL5 od nowości, przebieg ok. 25 tys. Sprawdzać luzy czy jeszcze ten sezon mogę przelatać..?
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Mój po 24 tys miął właśnie kontrolowane luzy, wszystko w normie. Tak wynika z tabelki przeglądów, zależy jak długi ten sezon będzie, dla świętego spokoju bym sprawdził.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Ogólnie książka serwisowa mówi jasno kontrola co 24 tyś km. Ja mam nadziejże w moim przypadku tak się działo że ASO to robiło? Ale patrząc jakie miałem różnice na wydechu to nie jestem pewien.
Ja osobiście dla świętego spokoju bym zajrzał zawsze to jest okazja aby obejrzeć puszki PAIR. Aby zweryfikować luzy wystarczy zdjąć dekle i spowrotem zamontować w swoje miejsce zazwyczaj na tych samych uszczelkach. Dokręcić odpowiednim momentem i tyle.
Natomiast zazwyczaj do 50 tyś km niczego nie trzeba regulować więc decyzja należy do ciebie. Ja dla świętego spokoju bym sprawdził.
Ja osobiście dla świętego spokoju bym zajrzał zawsze to jest okazja aby obejrzeć puszki PAIR. Aby zweryfikować luzy wystarczy zdjąć dekle i spowrotem zamontować w swoje miejsce zazwyczaj na tych samych uszczelkach. Dokręcić odpowiednim momentem i tyle.
Natomiast zazwyczaj do 50 tyś km niczego nie trzeba regulować więc decyzja należy do ciebie. Ja dla świętego spokoju bym sprawdził.
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Witam. Dzięki temu poradnikowi wykonałem samodzielnie kontrolę
Zawory ssące:
0,12 do 0,15
wydechowe: jeden 0,24 , a pozostałe w zasadzie w punkt 0,20
I teraz na podstawie tego tematu wychodzi, że teoretycznie mieszczę się w normie i regulację można wykonać np. po sezonie (jakieś 10000km).
Czy dobrze to wszystko zrozumiałem czy jednak robilibyście regulację na już?
Zawory ssące:
0,12 do 0,15
wydechowe: jeden 0,24 , a pozostałe w zasadzie w punkt 0,20
I teraz na podstawie tego tematu wychodzi, że teoretycznie mieszczę się w normie i regulację można wykonać np. po sezonie (jakieś 10000km).
Czy dobrze to wszystko zrozumiałem czy jednak robilibyście regulację na już?
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
W sumie jest ok, ja ten w punkt to u siebie mam na słowo honoru czyli wchodzi szczelinomierz 0,20 ale jak dla mnie śmiało można zdjąć te 0,05 i wtedy będę zadowolony, ale to planuje za jakieś m4 tys km przy wymianie oleju, wtedy od razu zrobię sobie przegląd z filtrem powietrza i będzie czas od razu na wymianę świec
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
@Leszek87 - ja nie widzę potrzeby regulacji luzów. Wszystkie mieszczą się w normie. Jak się mieszczą to nie ruszaj.
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Ok, czyli składam wszystko w całość. Dziękuję raz jeszcze za poradnik
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Jeszcze może dopytam,bo jest okazja. Co jeszcze można sprawdzić przy jednej robocie ? Skoro jest trochę rozkręcone to może spróbuję.
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Może wysunięcie napinaczy.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl