Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Struna pisze:
08 mar 2021, 15:55
Może wysunięcie napinaczy.
Przejrzałem trochę forum i nie spotkałem opisu sprawdzenia wysunięcia , a bez tego to nic nie zrobię niestety. Jeszcze ktoś polecał wyczyścić PAIR, ale to z kolei kończy się synchronizacją, której już samodzielnie nie wykonam. Więc chyba zakończę tylko na luzach póki co.


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

Tags:

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5395
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Struna »

Czyściłem PAIR a synchro nie robiłem - nic nie wybuchło ;)


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E+T
Posty: 3520
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Lord »

No tak własnie sie zastanawiam jak to jest powiązane ze sobą?

A co do napinacza to 11 ząbków to około połowa jeżeli się nie mylę:

https://www.motostforky.pl/2019/11/16/r ... -w-dl-650/


DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5395
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Struna »

Jak się zastanowić to minimalnie może mieć, bo sama poprawa pracy całości układu ( praca wydechu a więc sprawność opróżniania cylindrów poprzez sprawność PAIR ) może również nieco wpłynąć na zasysanie, a to z kolei daje podciśnienie.
Ale to raczej kosmetyczny wpływ - pewnie że jak się ma sprzęt to można zweryfikować i ewentualnie dopieścić synchro, ale bez tego nic się nie wydarzy negatywnego.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E+T
Posty: 3520
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Lord »

A biorąc pod uwagę że po 2018 nie da się juz sprawdzić synchro na zegarach (w sensie kokpitu i tej kreski, może ze względu na ten elektroniczny wspomagacz) to niestety już tak prosto nie będzie. No dobra zobaczymy odkładam temat do wymiany oleju czyli za jakieś 4000 km :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5395
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Struna »

Ale przecież synchro nie sprawdzasz kokpitem i kreską - to jedynie ustawienie TPS-a weryfikuje.
Ocena: 5.88235%


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E+T
Posty: 3520
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Lord »

Masz rację :) TPS :)


DL650A L8

Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Sprawdziłem jeszcze ustawienie wałków i nie są one jak na rysunku tzn. 1F nie licuje się z krawędzią idealnie. Jest jakieś 2mm przesunięcia, jednocześnie strzałki 2 i 3 też są minimalnie przesunięte. Na tylnym cylindrze prawie identyczne przesunięcie. Czy to fatalnie?
Druga sprawa to napisane, że ustawiamy wał w pozycji F i tak sprawdzamy przód i tył, ale jeśli po sprawdzeniu pierwszego cylindra nie przekręcę wałem ponownie na F, to w tylnym cylindrze nic nie pasuje. I co począć ?


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E+T
Posty: 3520
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Lord »

1F będzie się licował na krawędzi bloku nie na uszczelce i to zależy jak dokładnie ustawisz znak F. Dla drugiego cylindra musisz wykonać dwa obroty na F. Ile masz oczek różnicy między wałkami?
Załączniki
rp.jpg
rp.jpg (422.13 KiB) Przejrzano 1194 razy
RR.jpg
RR.jpg (392.79 KiB) Przejrzano 1195 razy


DL650A L8

Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Mam nadzieję ,że na tym zdjęciu coś się uda dojrzeć ,bo to jedyne jakie zrobiłem dzisiaj
Załączniki
P_20210309_152330_vHDR_On.jpg
P_20210309_152330_vHDR_On.jpg (756.57 KiB) Przejrzano 1186 razy


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 5025
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Centrino »

Lord pisze:
09 mar 2021, 18:58
1F będzie się licował na krawędzi bloku nie na uszczelce i to zależy jak dokładnie ustawisz znak F.
No z blokiem to się nie zlicuje, tylko z głowicą :)

Ale fakt, uszczelka nie pomaga a wręcz przeszkadza


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E+T
Posty: 3520
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Lord »

A zdejmowałes łańcuch? Czy tak masz podczas inspekcji. No i pytanie w którym dokładnie miejscu jest wtedy znak F na kole?


DL650A L8

Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Nie, łańcuch nieruszony. Na wale F jest ustawione równo z kreską podczas sprawdzania i zdjęcie jest właśnie zrobione,gdy jest prawidłowo ustawione (myślę,że wykonuje wszystko jak należy)


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5395
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Struna »

Jest ok.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Jeśli okej to ok. Jednak wyjdę jeszcze z założenia kto pyta nie błądzi. Na zdjęciu od @Lord wygląda jakby było ustawione idealnie, a u mnie jest jakby o jeden ząbek przesunięte. Czemu tak jest i czemu to mimo wszystko oznacza, że ok? (wiem, że to pewnie jakieś podstawy mechaniki...)


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5395
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Struna »

Jak byś o ząb przestawił to by wyszło z kolei poniżej linii głowicy.
Dużo masz przebiegu?


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Według licznika 43000


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5395
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Struna »

Dobrze by było zerknąć na wysunięcie napinaczy.
Jak się łańcuchy wyciągną to wychodzą właśnie takie drobne "przekoszenia" na znakach.


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
pxj
A2
Posty: 191
Rejestracja: 25 wrz 2019, 21:51
Lokalizacja: Mikołów

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: pxj »

Tak samo jest na obu cylindrach? U mnie na przednim było podobnie, na tylnym było znacznie gorzej. Gdybym na obu miał tak samo to bym nie ruszał, a częściej kontrolował czy się nie pogarsza.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2021, 09:23 przez pxj, łącznie zmieniany 1 raz.


W posiadaniu Honda CBF125, Suzuki DL650 K8, Honda CB500F, BMW F800GS, Honda NC750X żony.

Leszek87
A1
Posty: 50
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:17
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650

Post autor: Leszek87 »

Na obu tak samo. Na podstawie tego co radzicie to nie będę ruszał do kolejnego sprawdzenia luzów za 10 może 15k. Pozostaje mi poskładać wszystko i pochwalić się jak wyszło lub pożalić co nie wyszło ;) Dziękuję za odzew
Ocena: 5.88235%


Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”