Przejrzałem trochę forum i nie spotkałem opisu sprawdzenia wysunięcia , a bez tego to nic nie zrobię niestety. Jeszcze ktoś polecał wyczyścić PAIR, ale to z kolei kończy się synchronizacją, której już samodzielnie nie wykonam. Więc chyba zakończę tylko na luzach póki co.
Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Tags:
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Czyściłem PAIR a synchro nie robiłem - nic nie wybuchło 
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
No tak własnie sie zastanawiam jak to jest powiązane ze sobą?
A co do napinacza to 11 ząbków to około połowa jeżeli się nie mylę:
https://www.motostforky.pl/2019/11/16/r ... -w-dl-650/
A co do napinacza to 11 ząbków to około połowa jeżeli się nie mylę:
https://www.motostforky.pl/2019/11/16/r ... -w-dl-650/
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Jak się zastanowić to minimalnie może mieć, bo sama poprawa pracy całości układu ( praca wydechu a więc sprawność opróżniania cylindrów poprzez sprawność PAIR ) może również nieco wpłynąć na zasysanie, a to z kolei daje podciśnienie.
Ale to raczej kosmetyczny wpływ - pewnie że jak się ma sprzęt to można zweryfikować i ewentualnie dopieścić synchro, ale bez tego nic się nie wydarzy negatywnego.
Ale to raczej kosmetyczny wpływ - pewnie że jak się ma sprzęt to można zweryfikować i ewentualnie dopieścić synchro, ale bez tego nic się nie wydarzy negatywnego.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
A biorąc pod uwagę że po 2018 nie da się juz sprawdzić synchro na zegarach (w sensie kokpitu i tej kreski, może ze względu na ten elektroniczny wspomagacz) to niestety już tak prosto nie będzie. No dobra zobaczymy odkładam temat do wymiany oleju czyli za jakieś 4000 km 
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Ale przecież synchro nie sprawdzasz kokpitem i kreską - to jedynie ustawienie TPS-a weryfikuje.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Sprawdziłem jeszcze ustawienie wałków i nie są one jak na rysunku tzn. 1F nie licuje się z krawędzią idealnie. Jest jakieś 2mm przesunięcia, jednocześnie strzałki 2 i 3 też są minimalnie przesunięte. Na tylnym cylindrze prawie identyczne przesunięcie. Czy to fatalnie?
Druga sprawa to napisane, że ustawiamy wał w pozycji F i tak sprawdzamy przód i tył, ale jeśli po sprawdzeniu pierwszego cylindra nie przekręcę wałem ponownie na F, to w tylnym cylindrze nic nie pasuje. I co począć ?
Druga sprawa to napisane, że ustawiamy wał w pozycji F i tak sprawdzamy przód i tył, ale jeśli po sprawdzeniu pierwszego cylindra nie przekręcę wałem ponownie na F, to w tylnym cylindrze nic nie pasuje. I co począć ?
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
1F będzie się licował na krawędzi bloku nie na uszczelce i to zależy jak dokładnie ustawisz znak F. Dla drugiego cylindra musisz wykonać dwa obroty na F. Ile masz oczek różnicy między wałkami?
- Załączniki
-
- rp.jpg (422.13 KiB) Przejrzano 1194 razy
-
- RR.jpg (392.79 KiB) Przejrzano 1195 razy
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Mam nadzieję ,że na tym zdjęciu coś się uda dojrzeć ,bo to jedyne jakie zrobiłem dzisiaj
- Załączniki
-
- P_20210309_152330_vHDR_On.jpg (756.57 KiB) Przejrzano 1186 razy
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
No z blokiem to się nie zlicuje, tylko z głowicą
Ale fakt, uszczelka nie pomaga a wręcz przeszkadza
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
A zdejmowałes łańcuch? Czy tak masz podczas inspekcji. No i pytanie w którym dokładnie miejscu jest wtedy znak F na kole?
DL650A L8
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Nie, łańcuch nieruszony. Na wale F jest ustawione równo z kreską podczas sprawdzania i zdjęcie jest właśnie zrobione,gdy jest prawidłowo ustawione (myślę,że wykonuje wszystko jak należy)
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Jest ok.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Jeśli okej to ok. Jednak wyjdę jeszcze z założenia kto pyta nie błądzi. Na zdjęciu od @Lord wygląda jakby było ustawione idealnie, a u mnie jest jakby o jeden ząbek przesunięte. Czemu tak jest i czemu to mimo wszystko oznacza, że ok? (wiem, że to pewnie jakieś podstawy mechaniki...)
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Jak byś o ząb przestawił to by wyszło z kolei poniżej linii głowicy.
Dużo masz przebiegu?
Dużo masz przebiegu?
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Według licznika 43000
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Dobrze by było zerknąć na wysunięcie napinaczy.
Jak się łańcuchy wyciągną to wychodzą właśnie takie drobne "przekoszenia" na znakach.
Jak się łańcuchy wyciągną to wychodzą właśnie takie drobne "przekoszenia" na znakach.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Tak samo jest na obu cylindrach? U mnie na przednim było podobnie, na tylnym było znacznie gorzej. Gdybym na obu miał tak samo to bym nie ruszał, a częściej kontrolował czy się nie pogarsza.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2021, 09:23 przez pxj, łącznie zmieniany 1 raz.
W posiadaniu Honda CBF125, Suzuki DL650 K8, Honda CB500F, BMW F800GS, Honda NC750X żony.
Re: Kontrola i regulacja luzów zaworowych DL650
Na obu tak samo. Na podstawie tego co radzicie to nie będę ruszał do kolejnego sprawdzenia luzów za 10 może 15k. Pozostaje mi poskładać wszystko i pochwalić się jak wyszło lub pożalić co nie wyszło
Dziękuję za odzew
- Ocena: 5.88235%
Romet Kadet > Yamaha Virago 750 > Suzuki V Strom DL 650 (K5)