Prośba o pomoc :
Medycy na ulicy
Pomożecie?

Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Wszystko to co my wiemy, a manuale nie podają :)
Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1496
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Postautor: Pyxis » 26 lip 2017, 11:22

Chyba nie. Jak zjezdzasz z rzeczonego kraweznika, to tyl motka masz jednak wyzej a silnik jest pomiedzy kolami.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Tags:

prebenny
A
Posty: 491
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Postautor: prebenny » 26 lip 2017, 11:51

Z drugiej strony... Jeszcze chyba nigdy nie widziałem 15cm krawężnika :P
Wiśniowy V-Strom 650 XT
A do tego RoVerek ;)

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C
Posty: 1496
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Otrzymał podziękowań: 30 razy
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Postautor: Pyxis » 26 lip 2017, 11:55

Bo wmawiasz kobietom, ze to jest 25cm, wiec masz zaburzona zdolnosc oceny. ;)
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Postautor: Centrino » 26 lip 2017, 12:37

prebenny pisze:Z drugiej strony... Jeszcze chyba nigdy nie widziałem 15cm krawężnika :P


W Legnicy koło NFZ`tu jak robili krawężniki (swoją drogę pewnie w okolicach lat 40-50 poprzedniego wieku bo jeszcze z kamienia) to zapomnieli ułożyć kostkę nieco wyżej albo może mieli ułożyć jej dwie warstwy. Nie wiem co mieli na myśli w każdym razie jak podjeżdżam tam RAV4 to uważam, co by drzwiami o krawężnik nie zahaczyć.
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

Awatar użytkownika
Luchow
A2
Posty: 115
Rejestracja: 30 wrz 2016, 13:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Postautor: Luchow » 26 lip 2017, 12:49

@Pyxis: Masz trochę racji, ale z drugiej strony ugięcie zawieszenia zmniejsza prześwit pod silnikiem, a zwiększa pod błotnikiem (ze względu na obrót motocykla). Aż się pokusiłem o zrobienie takiej symulacji:
V-Strom vs krawężnik.pdf
(138.65 KiB) Pobrany 60 razy

A konkluzja chyba taka, że mając przedłużenie błotnika, z krawężnika należy zjeżdżać na tyle szybko, żeby lądować na 2 koła naraz :)

@prebenny - oj wierz mi, są takie w wielu miejscach. U mnie w centrum Bielska na przykład - solidne, granitowe, pewnie jeszcze poniemieckie :)

Swoją drogą może @Centrino przeniesiesz tą dyskusję w jakieś bardziej odpowiednie miejsce, np do tematu:
Temat o przedłużeniu

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 1655
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Postautor: Centrino » 26 lip 2017, 13:17

Luchow pisze:Swoją drogą może @Centrino przeniesiesz tą dyskusję w jakieś bardziej odpowiednie miejsce, np do tematu:
Temat o przedłużeniu


A to nie ma tak, trzeba oficjalną denuncję złożyć ;)
JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8

staszek_s
A+B
Posty: 801
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: staszek_s » 26 lip 2017, 14:01

Nie do końca, błotnik jest oddalony od koła tylko kawałeczek, więc zjechanie z krawężnika o wysokości powiedzmy 18 cm spowoduje prawdopodobnie przyhaczenie. Silnik jest w okolicach połowy między przednim kołem a tylnym, więc jest w krytycznym momencie wyżej niż błotnik.
Niemniej ja jeżdżę z przedłużką już drugi sezon, nie miałem problemów, może nie zjeżdżam z aż tak wysokich, mam przyzwyczajenia z puszki..
Co do mocowania to kleiłem, bez dziurawienia błotnika, trzyma jak luterska wiara koło Cieszyna ;)
Różnica wg mnie jest, bez niego w deszczu miałem nogi jak pod prysznicem, teraz mniej wali.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 1577
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał podziękowań: 40 razy
Kontakt:

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: Antyks » 26 lip 2017, 14:05

U mnie jak pisałem - jest na kołkach + taśma ( jak fabrycznie..) - kilka ładnych tysięcy zrobione i trzyma :)
Jerzy
DL 650 AK9

czekol
A2
Posty: 131
Rejestracja: 05 paź 2016, 23:15
Lokalizacja: Nadarzyn
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: czekol » 26 lip 2017, 16:36

Edit: odpowiedz była na starego posta :)

pyra
A2
Posty: 172
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: pyra » 20 paź 2018, 15:43

Czy ktoś montował przedłużenie od Marselusa ?

Awatar użytkownika
Maarcel
A2
Posty: 128
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: Maarcel » 27 lis 2018, 22:46

Zastanawiam się jak to montujecie śrubkami - ostry koniec w niesprzyjających okolicznościach może uszkodzić oponę.
Wymyśliłem, aby to połączyć zamiast tych kołeczków które są w komplecie, metodą nitowania, wtedy z obu stron będą obłe i bezpieczne dla opony zakończenia. Ktoś tak kombinował ? Może nity skręcane ?
Suzuki DL 650 V-Strom 2012

staszek_s
A+B
Posty: 801
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: staszek_s » 28 lis 2018, 08:54

Ja kleiłem, nity aluminiowe to też chyba dobre rozwiązanie ale trzeba dziurawić błotnik.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5

Awatar użytkownika
Lord
A2
Posty: 253
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: Przedłużenie przedniego błotnika V-strom DL650

Postautor: Lord » 28 lis 2018, 09:01

Pistolet i klej na gorąco, trzyma jak dziki, kleiłem tym nawet osłony w skuterze, spawarka do plastiku nie nadawała sie, za wysoka temparatura, za to klej na garoąco bajka.
DL650A L8


Wróć do „Patenty i usprawnienia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sowator i 0 gości